رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن برای ایران عزت ایجاد کردند
کد خبر: 3819239
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن برای ایران عزت ایجاد کردند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اصفهان با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با درایت، اقتدار و با صراحت بیان کردند که آمریکا و رئیس جمهور آن لیاقت مذاکره ندارد. در واقع ایشان برای مردم ایران عزت ایجاد کردند. انتهای پیام

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن برای ایران عزت ایجاد کردند

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: انسان برای دوری از گناه، باید پیش از هر چیز خودش تصمیم بگیرد که  گناه نکند.
وی افزود: مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاقبه چهار راهکار مناسب و اثرگذار برای انجام و ادامه کارهای خوب و یا ترک کارهای بد و ناپسند است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مشارطه یعنی اینکه فرد خودش تصمیم بگیرد که آن کار بد و گناه را ترک کند، افزود: بعد از مرحله مشارطه، نوبت مرحله مراقبه است که به مراقبت خود انسان از خود و مراقبت غیر از خود تقسیم می‌شود.
وی بیان کرد: انسان در مرحله سوم، یعنی مرحله محاسبه؛ باید اعمال و کارهای خود را مورد حسابرسی قرار دهد. بعد از این مرحله نیز نوبت به مرحله معاقبه می‌رسد و براساس آن، اگر هر نقصی در مشارطه پیش آمده باشد، انسان باید خودش را در مرحله معاقبه مورد تنبیه قرار دهد. 
امام جمعه اصفهان با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، تصریح کرد: نخست وزیر ژاپن برای میانجی‌گری رئیس جمهور آمریکا به ایران آمده بود. رهبر معظم انقلاب با درایت و اقتدار وارد شدند و با صراحت بیان کردند که آمریکا و رئیس جمهور آن لیاقت مذاکره ندارد، در واقع ایشان برای مردم ایران عزت ایجاد کردند.
وی ادامه داد: کشاورزی و دامداری برای زندگی کردن ظرفیت‌های خودکفا محسوب می‌شوند، توجه به این دو مقوله مهم می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. کشاورزی در اسلام جایگاه ممتاز و رفیعی دارد، به طوری که امام علی (ع) به فرماندهان و لشکریان خود فرمان می‌دادند مواظب باشند در جنگ‌ لطمه‌ای به زمین‌های کشاورزی وارد نشود.
انتهای پیام

captcha