«فاستبقوا الخیرات»؛ نصب‌العین فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی
کد خبر: 3819561
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان مطرح شد:

«فاستبقوا الخیرات»؛ نصب‌العین فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی

گروه فعالیت‌های قرآنی - در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان ضمن اشاره به آیه «فاستبقوا الخیرات» مطرح شد که شورای فرهنگ عمومی ظرفیت این را دارد که تصمیمات و مصوبات کارآمدی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

شورای فرهنگ عمومی زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی باشد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان امروز شنبه 25 خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان که در استانداری این استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل دولت و مردم برای ساخت، تجهیز و نگهداری مساجد؛ بر لزوم توجه کافی برای تصویب سند راهبردی ارتقا و توسعه مساجد استان تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر لزوم تشکیل شورایی متخصص برای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی در سطح استان تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر لزوم وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید داشتند، بنابراین لازم است فعالیت‌های قرآنی استان در این راستا برنامه‌ریزی شود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح استان‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی تعریف شده و فعالیت دارد.
عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی بر مبنای فرمایشات اهل بیت(ع) تشکیل شده تصریح کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این چارچوب وظیفه راهبری کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی را بر عهده داشته و در این راستا فعالیت دارد.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت این را دارد که تصمیمات و مصوبات کارآمدی را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.
عباس رضایی، استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: مسجد و نماز از جمله شالوده‌های اصلی مباحث دینی ما بوده و از این نظر تمامی اعضای این جلسه در راستای آیه شریفه «فاستبقوا الخیرات» علاقمند به فعالیت در این عرصه هستند.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه پیرامون مصوبات جلسه قبل توضیحاتی ارائه داد و گفت: سند راهبردی ارتقا و توسعه مساجد استان اصفهان آماده شده که شامل اهداف، سرفصل‌ها، شاخص‌ها و اصول اجرایی متعددی بوده که لازم است اعضا نسبت به این سند توجه داشته و نظرات خود را پیرامون آن بیان کنند تا کلیات و سرفصل‌های آن به تصویب برسد.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری با اشاره به رونق فعالیت‌های قرآنی در سطح استان خاطرنشان کرد: اصفهان از نظر کمی و کیفی همواره جزو استان‌های برتر قرآنی کشور بوده و موسسات فرهنگی قرآنی بسیاری در این راستا در این استان فعال هستند و قاریان و حافظان توانمندی از اصفهان به کشور و دنیای اسلام معرفی شدند که بسیار جای خرسندی دارد.
انتهای پیام

captcha