قرآن را انسان روشن‌دل می‌فهمد
کد خبر: 3819626
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

قرآن را انسان روشن‌دل می‌فهمد

گروه معارف - کسانی هستند که چشم دارند، ولی نمی‌توانند از آن بهره ببرند، مثلا چشم دارند ولی نمی‌خواهند قرآن و نهج‌البلاغه بخوانند، حتی اگر بخوانند و بشنوند، نمی‌توانند آن را درک کنند، چون دل‌شان روشن نیست.

قرآن را انسان روشن‌دل می‌فهمد

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد، امام‌ جمعه اصفهان، عصر روز گذشته، 25 خرداد در آئین رونمایی از اولین نهج‌البلاغه به خط بریل که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند نعمت‌هایی را به انسان عطا کرده و هر کدام از این نعمت‌ها باری است بر دوش او که باید از آن‌ها درست بهره ببرد.
وی با بیان اینکه چشم یکی از نعمت‌های الهی است که در صورت عدم مراقبت از آن، زمینه‌ گمراهی و انحراف انسان می‌شود، افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند که «کور کسی نیست که نمی‌تواند ببیند، بلکه کور کسی است که نور ایمان در دل او نتابیده باشد و بصیرت نداشته باشد».
امام‌ جمعه اصفهان خطاب به روشن‌دلان گفت: خدا گر ببندد دری، ز حکمت گشاید در دیگری. روشن‌دلان نباید به دلیل نداشتن چشم ناامید شوند بلکه لازم است تا از ظرفیت‌های دیگر مانند قدرت فکری استفاده کنند. قطعا نور خدا بر دل شما تابیده و اگر چشم ندارید، ولی بصیرت و دل روشن دارید.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: کسانی هستند که چشم دارند، ولی نمی‌توانند از آن بهره ببرند، مثلا چشم دارند ولی نمی‌خواهند قرآن و نهج‌البلاغه بخوانند، حتی اگر بخوانند و بشنوند، نمی‌توانند آن را درک کنند، چون دل‌شان روشن نیست.
وی افزود: بسیاری از انسان‌ها به وسیله چشم به انحراف کشیده شده‌اند، چون از آن درست بهره نبرده‌‎اند. خداوند ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی به انسان عطا کرده تا انسان از آن‌ها به خوبی بهره ببرد.
انتهای پیام

captcha