جهاد دانشگاهی؛ الگوی خدمت بدون منت برای مردم است
کد خبر: 3820991
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
منصور غلامی:

جهاد دانشگاهی؛ الگوی خدمت بدون منت برای مردم است

گروه اجتماعی ــ وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه وزارت علوم بیش از پیش در کنار جهاددانشگاهی خواهد بود، بیان کرد: جهاددانشگاهی مدل خوبی از کار بدون منت برای مردم است.

به گزارش ایکنا از همدان، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری پنج شنبه ۳۰ خردادماه در اختتامیه گردهمایی رؤسای جهاددانشگاهی و مراکز آموزشی وابسته، در همدان اظهار کرد: جهاددانشگاهی همواره از زمان آغاز فعالیت خود؛ در کنار فعالیت‌های فرهنگی خدمات پزشکی نیز ارائه داشته است.
وی افزود: همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید: «هر زمان که انسان گرفتار در مشکلات می‌شود دست به دامان خداوند و بندگان او می‌شود» کشور نیز در زمان رویارویی با مشکلات به توان داخل تکیه می‌کند.
پژوهش علمی و دانشگاهی در زمینه دفاعی موفقیت‌آمیز بوده است
غلامی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی همدان گفت: باید همواره فعالیت‌ها و کارهایی در سطح کشور به نفع مردم و در جهت افزایش رفاه عموم به صورت مستمر انجام شود.
وزیر علوم با اشاره به اینکه جنس دانشگاهیان خاص است، اضافه کرد: مشکلات و تحریم‌های وارده بر کشور موجب پیوند و آشتی بین واحد‌های تولید با صنعت و مراکز تخقیقاتی و همچنین آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های داخل شد.
وی با اشاره به اینکه کارهای مشترکی در راستای ارائه فناوری‌های جدید در دست اقدام است، ابراز کرد: امروز خوشبختانه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما روزانه به صورت مستمر در کنار مراکز تولیدی و صنعتی کارهای مشترکی را به انجام می‌رسانند همچنین قراردادهای بزرگی از سوی محققین منعقد شده و در حال انجام است که با موفقیت‌هایی نیز همراه بوده است.
غلامی با اشاره به اینکه هرجا پای کار‌های علمی و دانشگاهی در میان بوده است با موفقیت روبرو بوده‌ایم، عنوان کرد: از جمله فعالیت‌های مهم در این حوزه می‌توان به کارهای خوب دانشگاه در حوزه دفاعی به سفارش وزارت دفاع اشاره کرد که با موفقیت همراه بوده است.
وزیر علوم ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند رشد علمی کشور جز مهماتی است که باید مدنظر تمام دستگاه ها قرار گیرد که این خود وظیفه دانشگاه را مضاعف می کند بی شک انتظار اثرگذاری و رشد و پیشرفت علم در جامعه توقعی به جا است.
وی با اشاره به اینکه وزارت علوم بیش از پیش در کنار جهاددانشگاهی خواهد بود، بیان کرد: جهاددانشگاهی مدل خوبی از کار برای مردم، آن هم با کوشش جهادگران بی منت، که این ساختمان نمونه ای از آن تلاشگری‌هاست‌.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: شهید مصطفی چمران نمونه بارز یک محقق و استاد جهادی است. این مهم را نباید فراموش کرد که جهاد در هر عرصه ای که نیاز باشد تعریف می شود؛ این شهید گرانقدر قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاهی به جایگاه دنیوی نداشت بی شک او با خداوند معامله کرد‌.
وی با اشاره به معلم شهید؛ دکتر علی شریعتی ابراز کرد: دکتر علی شریعتی برای جوانان به ویژه دانشجویان آن عصر و زمان در کنار شهید مطهری در بحبوحه های فضای متراکم از اندیشه های مارکسیست توانست به ظرفیت های اسلام توجه و اشاره داشته باشد.
غلامی در پایان ادامه داد: به کارگیری علم و توان خود برای ارتقا جایگاه جامعه اسلامی جهت ناامیدی دشمنان و پیشرفت کشور باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
انتهای پیام
captcha