افزایش خلاقیت فرهنگی از اهداف طرح «اصفهان 2020» است
کد خبر: 3820999
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

افزایش خلاقیت فرهنگی از اهداف طرح «اصفهان 2020» است

گروه فرهنگی - معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزایش خلاقیت فرهنگی را از اهداف طرح «اصفهان 2020» دانست و گفت: شهر فرهنگی شهری است که به‌جای فرهنگ مصرفی، فرهنگ مولد داشته باشد.

افزایش خلاقیت فرهنگی از اهداف طرح «اصفهان 2020» است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، محمد عیدی امروز پنجشنبه  در حاشیه افتتاح غرفه شهرداری اصفهان و رونمایی از طرح اصفهان 2020 در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: توسعه گردشگری، هنر و میراث فرهنگی به عنوان شعار رویداد اصفهان 2020 انتخاب شده و در تلاش برای تحقق این شعار هستیم.
او افزود: اهداف بلندمدت طرح رویداد جهانی «اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی»" کاملاً منطبق با مأموریت‌های معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است.
وی ادامه داد: آرمان ما این است که اصفهان را به شهری فرهنگی تبدیل کنیم که به‌جای فرهنگ مصرفی، فرهنگ مولد داشته باشد.
عیدی گفت: طبیعتاً پروژه اصفهان 2020 ظرفیتی است که می‌توانیم این زمینه را با آن ایجاد کنیم تا آغازی باشد برای فرآیندی متداوم و اینکه بتوانیم با تعریف و اجرای برنامه‌هایی در زمینه اقتصاد فرهنگ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده و با خواهر خوانده‌های اصفهان و سایر کلان‌شهرها ارتباط نزدیک و ارگانیکی داشته باشیم تا هویت فرهنگی را تقویت کرده و میل و انگیزه برای خلاقیت فرهنگی را افزایش دهیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: از طرف دیگر با اجرای این طرح تلاش می‌کنیم فضایی فراهم کنیم تا هنرمندان از هنر خود سود اقتصادی کسب کنند و اگر این زنجیره در متن و بطن جامعه مدنی کامل شود، هنرمندان رغبت بیشتری برای پرداختن به هنرهای بومی و صنایع دستی اصفهان پیدا می‌کنند و باعث می‌شود انگیزه بیشتری برای آموختن حرفه‌های صنایع دستی که جزو کالاهای هویتی ما محسوب شده و با شرایط معرفتی ما نیز همخوان است، داشته باشند.
گفتنی است؛ غرفه شهرداری اصفهان در یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.
رونمایی و ثبت ملی طرح رویداد جهانی «اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی» از دیگر بخش‌های این برنامه بود که با هدف توسعه فراصنعتی، توسعه پایدار شهری و ارتقای شاخص توسعه انسانی با بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و اجرای رویدادهای ملی و بین‌المللی با محور گردشگری در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

 انتهای پیام

captcha