انجمن اولیا و مربیان، بازوی قدرتمند در اجرای سند تحول بنیادین هستند
کد خبر: 3825582
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

انجمن اولیا و مربیان، بازوی قدرتمند در اجرای سند تحول بنیادین هستند

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: انجمن اولیا و مربیان مدارس بازوی قدرتمند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن آن هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 17 تیرماه در گردهمایی روؤسای ادارات انجمن اولیاء و مربیان سراسر کشور که در سالن آمفی تئاتر باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: روسای انجمن اولیا و مربیان بتوانند از محتوای این دوره آموزشی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش کردستان با 16 منطقه آموزشی و 300 هزار دانش‌آموز و 24 هزار پرسنل مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اهمیت و نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس پرداخت و عنوان کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان از قطب‌های اساسی در نهادینه کردن تربیت و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت و ارتباط مستحکم بین اولیا و مربیان هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا انجمن اولیا و مربیان مقوله بااهمیتی است، بیان کرد: در جوامع پشرفته نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار پررنگ‌تر دیده شده است.

قربانی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌توانند در ارتقای کیفی و کمی نظام آموزشی نقش مؤثری ایفا کنند، عنوان کرد: مدیران مدارس باید جایگاه واقعی اولیا دانش‌آموزان در امور مدرسه را ارتقا دهند و والدین نیز در فعالیت‌های مدرسه مشارکت و همراهی داشته باشند.

وی از روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست بستری فراهم کنند اولیای دانش‌آموزان بتوانند نظرات خود را به امور مدرسه تسری دهند و از طرف دیگر نیز عوامل آموزشگاه باید تفهیم شوند که به مشتریان خود که والدین هستند احترام بگذارند و آنان را در تصمیمم‌گیری‌های مدرسه مشارکت دهند.

قربانی با تاکید بر اینکه مشارکت و تعامل اولیا با مدرسه می‌تواند بسیاری از مشکلات و اصطکاک‌ها را کاهش دهد، ذکر کرد: خوشبختانه روند مشارکت اولیا در مدرسه بهتر شده و عوامل آموزشگاه به این مهم رسیده‌اند که بدون همکاری اولیا پیشبرد اهداف و امور امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌توانند در حوزه‌های مختلف اثر گذار باشند و به آرامش در مدرسه و رضایت مندی معلمان و تحقق اهداف سند تحول بینادین در آموزش و پرورش کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اذعان به اینکه سند تحول بنیادین و زیر نظام‌های آن در آموزش و پرورش به خوبی اجرایی نشده است، اعلام کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس بازوی قدرتمند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرایی شدن آن است.

وی در پایان با بیان این مطلب که جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ارزشمند و مؤثر است؛ از روسای انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور خواست با مطالعه و ارتباط و تعامل مستمر با انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش این انجمن‌ها را پررنگ‌تر و بیشتر کنند و بتوانند به تسهیل در امور و پشبرد اهداف نظام تعلم و تربیت کمک کنند.
انتهای پیام

captcha