تسهیل در امر ازدواج؛ مانع بروز آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3826030
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

تسهیل در امر ازدواج؛ مانع بروز آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی خیریه مؤسسه الزهرا(س) در استان اصفهان گفت: ازدواج بهنگام و موفق موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

تسهیل در امر ازدواج، مانع بروز آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، پیوند ازدواج سرآغاز تشکیل خانواده و بنیادی‌ترین واحد اجتماعی جهان هستی است. اهمیت این موضوع تا آنجاست که موسسه الزهرا‌(س) با تایید و همراهی مراجع عظام تقلید و همت و درایت حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌حسن امامی، سه دهه پیش تاکنون فعالیت خود را در سطح ملی و بین‌المللی آغاز کرده است. از سال 1396 با نظارت آیت‌الله شیخ هادی نجفی دفتر نمایندگی استان اصفهان در نظر دارد تا با تسهیل‌گری در امر ازدواج به پیام مقام معظم رهبری لبیک بگوید که فرمودند: «‌بعضی از سنت‌های غلط در مورد ازدواج وجود دارد که دست و پاگیر است و مانع ازدواج جوان‌هاست. این سنت‌ها را عملا باید نقض کرد. امیدوار هستم که مردم ما توجه کنند به این موضوع که مراجعه کنند به متخصص روان‌شناس و مشاور بخصوص برای محیط خانواده یک ضرورت است». 
مدیر نمایندگی خیریه موسسه الزهرا(س) در استان اصفهان با اشاره به اینکه نهضت و بسیج عمومی برای همسرگزینی جوانان باید برقرار شود گفت: همه باید با همکاری همدیگر موجبات تسهیل در امر ازدواج جوانان را فراهم کنیم، چنانچه این مشکل رفع شود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر هم رفع خواهد شد.
آیت‌الله شیخ هادی نجفی ادامه داد: ازدواج بهنگام و موفق موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد. از این رو مهم‌ترین اهداف مؤسسه الزهرا(س) ترویج امر مقدس ازدواج آگاهانه و پایدار است تا برای مشکلات فردی و اجتماعی موجود چاره‌اندیشی شود.
وی افزود: موسسه الزهرا(س) عمری به درازای 32 سال دارد و در جهت تسهیل امر ازدواج جوانان تاسیس شد تا در فرایند معرفی جوانان با رعایت امانت‌داری و تعهد اخلاقی و شرعی به اهداف مورد نظر دست یابد.
مدیر نمایندگی خیریه موسسه الزهرا‌(س) با اشاره به اینکه موسسه الزهرا(س) در شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان اصفهان فعالیت دارد، اظهار کرد: ازدواج موفق سنگ زیربنای همه موفقیت‌های اجتماعی است؛ لذا در این موسسه سعی شده تا تعلیم و تبیین سبک صحیح زندگی مطابق با موازین اسلامی و حقوق نوین همسرداری با بهره‌گیری از کارگاه‌ها و مشاوره‌ها، تسهیل امر ازدواج جوانان ممکن شود.
آیت الله شیخ هادی نجفی بیان کرد: موسسه الزهرا(س) تسهیل‌گر امر ازدواج اول است و ازدواج‌های موقت و دوم را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. امیدواریم با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی روند ازدواج دایم جوانان محقق شود و اهداف این موسسه دنبال شود.
نقش پررنگ مساجد در تحقق اهداف مؤسسه خیریه الزهرا(س)
موسسه خیریه الزهرا(س) بیش از سه دهه است که با تایید و همراهی مراجع عظام تقلید و همت و درایت حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌حسن امامی فعالیت خود را در سطح ملی و بین‌المللی آغاز کرده است و از دو سال پیش با نظارت آیت‌الله شیخ هادی نجفی، دفتر نمایندگی استان اصفهان موسسه مذکور تاسیس شده است.
موسسه الزهرا‌(س) دارای اهداف و برنامه‌های متنوع 18 گانه در امور فرهنگی و اجتماعی جوانان و موضوعات خیریه است تا با تسهیل‌گری در امر ازدواج جوانان و تکثیر جامعه ولایت‌مدار اهداف مهم طرح نمتا( نهضت جهادی ملی ترویج و تامین ازدواج و تکثیر جمعیت ولایتمدار الزهرا( س) را دنبال کند.
سید‌محمود مصطفوی، معاونت روابط عمومی تبلیغات موسسه خیریه الزهرا نمایندگی استان اصفهان با اشاره به آنکه مسئله ازدواج در کشور ما به مسئله‌ای بغرنج تبدیل شده است، گفت: تنها راه حل این مسئله با همکاری سازمان‌هایی از قبیل استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و شهرداری اصفهان، سمن‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها با همراهی مردم عزیز است تا بتوان با فرهنگ‌سازی در راستای ازدواج آسان گام برداشت.
وی ادامه داد: موسسه خیریه الزهرا(س) از سی سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در سطح کشور و تمام استان‌ها شعبه دارد، شهرهایی که جمعیت آن‌ها بیش از یکصد هزار نفر است، شعبه‌ای از این موسسه را دارا هستند.
‌مصطفوی افزود: برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی، همسان‌یابی، ارائه مشاوره‌های پیش، حین و بعد از ازدواج توسط مشاوران خبره به منظور دوراندیشی و انتخابی آگاهانه و جلوگیری از فروپاشی خانواده از اهداف مهم موسسه خیریه الزهرا(س) است.
معاونت روابط عمومی تبلیغات موسسه خیریه الزهرا نمایندگی استان اصفهان با بیان اینکه تدوین و نشر معارف دینی، معرفتی و اجتماعی مرتبط با اهداف موسسه در قالب مجله، کتاب و بروشور از دیگر اهداف مؤسسه مذکور است، تصریح کرد: خیرین، اندیشمندان، فرهنگیان و بانوانی که در مساجد محله‌ها حضور پررنگی دارند می‌توانند جهت تسهیل، ترویج و توسعه امر مقدس ازدواج پایدار جوانان با موسسه خیریه الزهرا(س) همکاری داشته باشند.
وی افزود: پایگاه‌های مساجد از گستردگی بسیاری برخوردار هستند؛ لذا با همکاری مساجد محله‌ها می‌توان در امر فرهنگ‌سازی و ازدواج آسان و صحیح اقدام کرد.
مصطفوی با بیان اینکه امام جماعت هر مسجد به عنوان مدیر موسسه خیریه الزهرا(س) انتخاب می شود و اعضای هیات امنا مسجد در نقش هیات امنا موسسه نقش خواهند داشت ابراز داشت: با توجه به پتانسیل مساجد و شبکه سازی مویرگی در تمام محلات شهر می توان به امر مقدس ازدواج آگاهانه و پایدار با تسهیل در فرایند، معرفی جوانان با رعایت امانت داری و تعهد اخلاقی و شرعی را ترویج داد.
انتهای پیام

captcha