برنامه‌های دهه ولایت با محوریت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود
کد خبر: 3834001
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

برنامه‌های دهه ولایت با محوریت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری برنامه‌های مربوط به دهه ولایت با همکاری و مشارکت کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد.

برنامه‌های دهه ولایت با محوریت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان امروز شنبه 19 مردادماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه ولایت در اصفهان، اظهار کرد: ظرفیت‌های مختلفی در گوشه و کنار شهر و در درون جوانان وجود دارد که این ظرفیت‌ها مورد استعدادیابی قرار خواهد گرفت، دستورکار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این است که از استعدادهای ورزشی و فرهنگی جوانان در مناطق محروم و کمتر برخوردار از امکانات حمایت به عمل آورد.
وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در دهه ولایت برگزار می‌شود، برپایی مراسم جشن به مناسبت عید غدیرخم در منطقه 15 شهرداری با مشارکت کانون‌های واقع در این منطقه است که امسال برای اولین بار مدیرت شهری و مشخصا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در کنار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: تلاش شده تا برنامه‌ها در مناطق 15 گانه شهری و در محلات مختلف به صورت عادلانه توزیع شود و امیدواریم که همه این برنامه‌ها مورد رضای خداوند متعال و شهروندان عزیز اصفهانی قرار گیرد.
رشیدی با بیان اینکه اکنون هزار مسجد در سطح شهر اصفهان، توسط شهرداری بیمه شده است، گفت: اکنون 170 مسجد شهر فعالانه در زمینه فرهنگی فعالیت دارند و درصدد هستیم تا مناسبت‌های ویژه فرهنگی و مذهبی را با همکاری کانون‌های مساجد برگزار کنیم. یکی از این زمینه‌ها، برنامه‌های مربوط به عید قربان و عید غدیر است.
وی ادامه داد: ویژه برنامه عیدغدیر در مجموعه فرهنگی باغ فدک اصفهان برگزار می‌شود. این برنامه، کاری ویژه و با بهره‌گیری از جلوه‌های متنوع سمعی و بصری است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، ظرفیت پذیرش بیش از 10 هزار نفر مخاطب در این برنامه وجود دارد.
مشاور شهردار اصفهان نیز در این نشست گفت: شهرداری اصفهان در ماه گذشته جلسات مختلفی به منظور برنامه‌ریزی برای برنامه‌های دهه ولایت برگزار کرده است تا نوعی هم‌افزایی میان همه دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، ایجاد شود و تا جایی که امکان‌پذیر است، از مشارکت مردم در این فعالیت‌ها استفاده بیشتری شود.
علی‌رضا خاتون‌آبادی به برگزاری دعای عرفه در سطح اشاره کرد و ادامه داد: دعای باشکوه عرفه فردا یکشنبه 20 مرداد در گلستان شهدا، حسینیه شهدا، آرامستان باغ رضوان و ... برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه ویژه‌نامه غدیر در دستور کار روزنامه اصفهان زیبا قرار دارد که هدف از آن، معرفی همه هیئت‌ها، مراکز و کانون‌هایی است که در دهه ولایت فعالیت می‌کنند، یعنی این ویژه‌نامه محله‌محور و مردم‌محور است تا محله‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، معرفی شوند. مسابقه کتابخوانی با عنوان ۱۰ کودک، ۱۰ فکر نیز برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و قرار است کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، در طول سال به عنوان یاوران غدیر با معاونت اجتماعی سازمان همکاری داشته باشند. همچنین پنج کاروان شادی در خیابان باغ گلدسته، محله باغ رهنان، محله خراسان و گذر فرهنگی چهارباغ حضور پیدا می‌کنند.
انتهای پیام

 

captcha