روابط‌عمومی اوقاف حلقه گمشده مسابقات سراسری قرآن!
کد خبر: 3834854
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

روابط‌عمومی اوقاف حلقه گمشده مسابقات سراسری قرآن!

چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن روزهای پایانی را می‌گذراند و این در حالی است که روابط‌عمومی با طبع بالای خود هنوز به‌صورت جدی برای پوشش مسابقات ورود نکرده است.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: بیش از چهار دهه از برگزاری مسابقات سراسری قرآن در جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و با توجه به میزان مخاطبان و حساسیت رقابتش و همچنین سوژه‌های متفاوت توانسته است به یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور تبدیل شود و مخاطبان زیادی را در جامعه با خود همراه کند.

دو سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه برای انعکاس بهتر و بیشترش، به پخش آن از آنتن رسانه ملی روی آورده است و دلیلش هم این است که مخاطبان بیشتری بتوانند در جریان مسابقه قرار بگیرند. این سخن مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و اهتمام آنها از بازخورد بیشتر این رویداد قرآنی می‌طلبد تا اداره کل روابط‌عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه بیشترین تلاش را برای انعکاس آن داشته باشد در حالیکه روابط عمومی سازمان اوقاف را می‌توان حلقه مفقوده این مسابقات تاکنون معرفی کرد، البته این موضوع مربوط به این رویداد قرآنی نمی‌شود و به‌طور کلی می‌توان گفت که اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان چند وقتی است که دچار رخوت و رکود شده است.

کافی است نگاهی به صفحه اصلی سایت سازمان اوقاف و امور خیریه بندازید، آن وقت خواهید دید که روابط‌عمومی این سازمان تا چه میزان برای مسابقه‌ای به این بزرگی که به زعم کارشناسان قرآنی اهمیت آن بالاتر از مسابقات بین‌المللی است، ارزش قائل شده‌اند. در این صفحه به جز یک خبر " معرفی داوران مرحله مقدماتی" خبر دیگری مشاهده نمی‌شود. در حالیکه روابط‌عمومی سازمان اوقاف، حلقه اتصال خبرنگاران و رسانه‌های خبری با این رویداد هستند اما در ماجرای مسابقات قرآن که تاکنون اینطور نبوده است و اخبار آن نهایتاً توسط چند شخص خاص در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و چه بسا اگر در یک فضا و رویداد فقط یک یا دو رسانه حضور داشته باشند، عیار واقعی یک رویداد مشخص نخواهد شد و مخاطب در این فضای انحصاری انتخاب دیگری نخواهد داشت. درباره این مسابقات نیز همین موضوع مطرح است و این در حالی است که مسابقات سراسری قرآن بر پایه حضور استعدادهای قرآنی کشور شکل می‌گیرد و آدم‌های زیادی با زندگی‌های متفاوتی در آن حضور می‌یابند که بازگویی و روایت آن برای مردم می‌تواند جالب توجه و جذاب باشد.

انتهای پیام

captcha