نسخه واحد نهج‌البلاغه تدوین می‌شود/ احیای شروح و ترجمه‌های قدیمی
کد خبر: 3840109
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

نسخه واحد نهج‌البلاغه تدوین می‌شود/ احیای شروح و ترجمه‌های قدیمی

گروه معارف ــ رییس کتابخانه و مرکز اسناد بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با بیان اینکه احیای شروح و ترجمه‌های قدیمی نهج‌البلاغه در دستور کار این بنیاد قرار دارد گفت: تطبیق نسخه‌های مختلف نهج‌البلاغه با یکدیگر برای رسیدن به نسخه واحد از دیگر کارهایی است که در این بنیاد در حال انجام است.

نسخه واحد نهج‌البلاغه تدوین می‌شود/ احیای شروح و ترجمه‌های قدیمیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن دین‌پرور، رییس کتابخانه و مرکز اسناد بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، امروز 13 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران که در این بنیاد برگزار شد گفت: کنگره بین‌المللی علامه شریف رضی طی چند سال آینده برگزار خواهد شد .

وی افزود: در همین راستا کتب مختلفی به عربی و فارسی در مور این شخصیت برجسته نوشته شده و کتاب‌شناسی مستقلی هم در مورد ایشان انجام شده که طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

دین‌پرور افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این زمینه انجام می‌شود احیای شروح و ترجمه‌های قدیمی نهج‌البلاغه است که تاکنون منتشر نشده است؛ شروح و ترجمه‌هایی که به صورت خطی است از جمله شرح نهج‌البلاغه ابن مطهر حلی و شرح ضیاءالدین راوندی که اولین شرح بر نهج‌البلاغه در دنیای اسلام است و تا 13 رجب منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی نهج البلاغه با همکاری مدیریت حوزه از دیگر کارهای ما بوده و در این راستا 9 دوره آموزشی برگزار کردیم و در این زمینه ده‌ها نفر از طلاب سطح سه خود را با موضوع نهج‌البلاغه گذرانده و پایان‌نامه خود را در این زمینه دریافت کرده‌اند.

دین‌پرور افزود: تطبیق نسخه‌های مختلف نهج‌البلاغه با یکدیگر برای رسیدن به نسخه واحد از دیگر کارهایی است که در این بنیاد در حال انجام است و امیدواریم روزی به جایی برسیم که تنها یک منبع برای نهج‌البلاغه وجود داشته باشد و همه به آن رجوع کنند؛ ما چند سالی است که در حال شناسایی این نسخه‌ها هستیم تا نسخه واحدی را ارایه دهیم.

دین‌پرور اظهار کرد: تنظیم متنی به نام برگزیده موضوعی نهج‌البلاغه در 9 فصل و ترجمه آن به زبان‌های خارجی از دیگر کارهای در حال انجام است و به چند زبان هم ترجمه شده است.

انتهای پیام

captcha