اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان
کد خبر: 3843124
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت ارزش‌ها و الگوی همت بلند برای کارهای بزرگ است.

برنامه‌های هفته دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از اصفهان، محمدعلی احمدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، امروز، چهارشنبه، 27 شهریورماه در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت ارزش‌ها است. امام(ره) فرمود «نهضت ما جلوه‌ای از نهضت رسول(ص) است». عاشورایی‌بودن و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های این نهضت است و همین ویژگی باعث شد دفاع مقدس ما نتیجه داده و الگو شود.

وی ادامه داد: امام(ره) همچنین فرمود «جنگ ما فتح فلسطین را در بر دارد». و آن زمان کسی تصور نمی‌کرد صهیونیست‌ها امروز دچار ضعف شوند. دفاع مقدس الگوی خردورزی، همدلی، خسته نشدن از فشار دشمن حتی در اوج ناامیدی، بی‌توجهی به تهدیدات توخالی دشمن و همت بلند برای کارهای بزرگ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری اصفهان بیش از 200 عنوان برنامه را در فرهنگسراها برگزار می‌کند، علاوه بر این نصب تصاویر شهدا در سطح شهر، رونمایی از دیوار پازلی در ارگ جهان‌نما، فعالیت راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری شب‌های شعر و خاطره، دیدار با جانبازان و گلباران و عطرآفرینی مزار شهدا همراه با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب از برنامه‌های این هفته است.

احمدی بیان کرد: در روز شنبه 6 مهرماه رزمندگان دفاع مقدس، ارتش و بسیج در بیش از 60 مسجد در اصفهان و شهرستان‌ها نماز وحدت می‌خوانند. در شهرستان نجف‌آباد نیز بر سر مزار شهید حججی قرائت دعای ندبه با سخنرانی آقای ماندگاری و مداحی آقای نریمانی برگزار خواهد شد. در یکی از روستاهای اطراف شهرستان میمه نیز در روز 4 مهرماه یادواره شهید محمدطاها اقدامی برگزار می‌شود.

دفاع مقدس، دانشگاه است 

همچنین جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، اظهار کرد: دفاع مقدس ما مانند دانشگاه کاملی است که همه دلاوری‌ها و فرهنگ مقاومت، مدیریت جهادی و انقلابی در آن تدریس می‌شود و اساتید آن شهدای گرانقدر هستند.

علی مقواساز در خصوص برنامه‌های سپاه صاحب‌الزمان برای هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین برنامه ما رژه نیروهای مسلح در روز یکشنبه 31 شهریورماه روبروی گستان شهدا است. در این روز همچنین نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با حضور همه نهادها و با شرکت حدود 60 غرفه جنگ‌افزار و سخت‌افزار ساعت 11 صبح افتتاح می‌شود. البته ساعات بازدید عموم از این نمایشگاه از یکشنبه تا پنج شنبه ساعت 16 تا 21 است.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان ادامه داد: در این ایام 40 سنگر مقاومت در 40 میدان و نقطه اصلی مرکز استان برپا شده و برنامه «مسجد، سنگر مقاومت» در 1240 مسجد در قالب جشنواره‌ای فرهنگی- هنری برگزار می‌شود. در این ایام برنامه رونمایی از حدود 15 عنوان کتاب دفاع مقدس نیز انجام خواهد شد.

مقواساز افزود: 200 یادواره شهید، برگزاری طرح مهر کریمانه با هدف تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس توسط بسیج دانش‌آموزی، برپایی میز خدمت در مساجد استان با حضور مدیران با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و افتتاح پروژه بیابان‌زدایی با توجه به مناطق سیل زده توسط گروه‌های جهادی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.
وی تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس طرح دیدار نوجوانان با خانواده‌های شهید، بهره برداری از 40 طرح جهاد سازندگی و اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، برنامه زنگ مقاومت، جهاد و امید در 3000 واحد مقاومت در مقاطع متوسطه و بسیاری برنامه دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان نیز در خصوص برنامه‌های این ارگان برای هفته دفاع مقدس گفت: در این ایام دیداری با جانبازان عزیز در مراکز شهید مطهری، امام حسین (ع)، شهید رجایی و خاتم‌الانبیا خواهیم داشت و راویان دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‌ها اعزام شده و زنگ ایثار و پایداری در مدارس نواخته خواهد شد. در نماز جمعه نیز یکی از ایثارگران گرامی سخنرانی را پیش از آغاز نماز انجام خواهد داد.

همچنین محسن گودرزی، جانشین ارشد ناجا در خصوص دیگر برنامه‌های این هفته گفت: تجلیل و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه‌های مداوم ارتش است که در زمان هفته دفاع مقدس بولد می‌شود. ما در این هفته سخرانی فرماندهان در نماز جمعه، شرکت در رژه و نمایشگاه دفاع مقدس به میزبانی سپاه، اعزام نیروهای پزشکی و بیمارستان صحرایی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای کارکنان نیروهای مسلح و برگزاری نشست‌های تخصصی را در نظر داریم.

انتهای پیام

captcha