دانش‌آموزان شهید در تجربیاتی که از جنگ به‌دست آمد نقش‌آفرین بودند
کد خبر: 3844207
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
حناچی:

دانش‌آموزان شهید در تجربیاتی که از جنگ به‌دست آمد نقش‌آفرین بودند

گروه جامعه - شهردار تهران در نهمین آیین زنگ دانش‌آموز شهید گفت: تجربیاتی در دوران دفاع مقدس به دست آمد که دانش‌آموزان در آن‌ها نقش اساسی داشتند.

دانش‌آموزان شهید در تجربیاتی که از جنگ به‌دست آمد نقش‌آفرین بودندبه گزارش ایکنا؛ مراسم زنگ دانش‌آموز شهید برای نهمین سال متوالی و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۹ امروز دوشنبه، یکم مهرماه، در جوار گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران، جمعی از دانش‌آموزان و خانواده‌های شهدای دانش‌آموز برگزار شد.

شهردار تهران در این مراسم با بیان خاطره‌های دوران تحصیل خود در ایام جنگ تحمیلی، اظهار کرد: سال‌ها گذشت و رزمندگان ما این روز‌ها را به روز‌های شیرینی تبدیل کردند و حصر آبادان و خرمشهر به پایان رسید. تجربیاتی در دوران دفاع مقدس به دست آمد که دانش‌آموزان در آن‌ها نقش اساسی داشتند، این امور  بر کسی پوشیده نیست.

حناچی گفت: جنگ موضوع تلخی است و جنگی که ما داشتیم دفاع در مقابل کسانی بود که همسایه‌های ما بودند؛ البته در آن دوران فقط مقابل صدام نایستاده بودیم. اگر امروز در این مقطع ایستاده‌ایم مدیون خون شهیدان هستیم.

وی ضمن آرزوی سلامتی و صبر برای خانواده‌های شهدای دانش‌آموز کشورمان، ادامه داد: اگر امروز کشور سربلند است، ریشه در رشادت‌های رزمندگان آن روز‌ها دارد.

پس از سخنان حناچی زنگ دانش‌آموز شهید از سوی شهردار تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و نیز مادر شهید حسین فهمیده به صدا درآمد.

یادآور می‌شود، غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز، کاشت چند اصله درخت به یاد شهدای دانش‌آموز و به پرواز درآوردن نمادین کبوتر‌های خونین‌بال از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
 
در حاشیه این مراسم از برخی پروژه‌های زیربنایی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور شهردار تهران و سردار مهماندار رونمایی به عمل آمد.
 
عنوان این طرح‌ها «راه‌اندازى و افتتاح ورزشگاه چند منظوره سازمان بهشت زهرا(س)»، «سيستم ترددشمار درب‌هاى ورودى و خروجى سازمان بهشت زهرا(س)»، «پوشش محوطه ۵۸۰ هكتارى سازمان بهشت زهرا(س) با دوربين‌هاى نظارت تصويرى»،‌ «توسعه اولين مركز كنترل ترافيک شهر تهران مستقر در بهشت زهرا(س)»،‌ «راه‌اندازى اولين تلفن چهار شماره‌اى تاريخ سازمان بهشت زهرا(س)»،‌ «راه‌اندازى ترمينال آمبولانس‌هاى سازمان بهشت زهرا(س) در مركز شهر»،‌ «تجهيز سه دستگاه آمبولانس ويژه جهت تكريم بزرگان و نام‌آوران ميهن اسلامى»،‌ «نوسازى ناوگان آمبولانس‌هاى داخلى جهت حمل متوفى به قطعات»،‌ «سوله‌هاى بحران جهت استفاده در مواقع ضرورى و حوادث با امكان دپوى تجهيزات مورد نياز»،‌ «ساخت بازار مجتمع جهت رفاه حال شهروندان در خروجى ايستگاه مترو حرم مطهر»، «راه‌اندازى اولين مركز علمى گل و گياه سازمان بهشت زهرا(س) و شهردارى حرم مطهر» و «راه‌اندازى اولين مركزاسكان كارگرى سازمان بهشت زهرا(س) و شهردارى حرم مطهر» است.
 
سردار مهماندار نیز در آیین افتتاحیه این طرح‌ها‌ بیان کرد: بهشت زهرا(س) خود یک شهر است. در روزهای پنج‌شنبه و جمعه و به خصوص در نیمه دوم سال با ترافیک پیچیده‌ای در این محدوده مواجهیم. در نیمه دوم سال تعداد ساعاتی که مردم می‌خواهند به بهشت زهرا(س) مراجعه کنند، کمتر می‌شود. امیدواریم بتوانیم با تأمین امکانات و تجهیزات لازم خدمات بهتری در حوزه ترافیک به شهروندان ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha