نمایش راه‌های انس با قرآن در مسابقات قرآن
کد خبر: 3844415
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان:

نمایش راه‌های انس با قرآن در مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ حجت‌الاسلام سجادی، مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، گفت: مسابقات قرآن می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتباط بیشتر جامعه با قرآن باشد. لذا همه این موضوعات مقدمه‌ای برای انس با قرآن است.

نمایش راه‌های انس با قرآن در مسابقات قرآنحجت‌الاسلام والمسلمین سجادی، مدیر مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن قدردانی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به دلیل میزبانی این دوره از مسابقات(6 تا 19 مهرماه 98) اظهار کرد: مسابقات قرآن امری است که به تنهایی جوابگوی بسط فرهنگ قرآنی نیست و باید در این امر از طرف نهادهای مربوطه اقداماتی انجام شود.

وی اضافه کرد: مسابقات قرآن یک کار نهایی و پایانی است. به این معنا که باید قبل از برگزاری مسابقات، دوره‌هایی در امر آموزش و مفاهیم قرآن و آشنایی با تفاسیر در اولویت قرار گیرد و سپس به رقابت پرداخته شود. مسابقات قرآن می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتباط بیشتر جامعه با قرآن باشد. لذا همه این موضوعات مقدمه‌ای است برای انس با قرآن که همین امر به دنبال خود فهم قرآن را آسان می‌سازد. این فعالیت‌ها برعهده مدیران و مسئولان مربوطه است و در همین رابطه مسابقات می‌تواند یکی از برترین گزینه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

سجادی درباره اجرای مسابقه کشوری قرآن به میزبانی اصفهان گفت: اگر مسابقات را در محل اجتماع عموم مردم برگزار می‌کردند، بهتر بود به دلیل اینکه آحاد مردم نیز درگیر این روند می‌شدند، اما از این جنبه که در دانشگاه اصفهان و در کنار جوانان برگزار می‌شود، بسیار خوب است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ قرآن در بین جوانان و نوجوانان باید از آموزش و پرورش شروع کرد که البته این نهاد اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص انجام داده است. دیگر نهادی که باید به کمک بیاید، مساجد هستند که تأثیرگزاری شایسته‌ای دارند و سپس هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی می‌توانند متحمل این زحمت شوند تا جوانان را به سمت قرآن سوق دهند.

سجادی درباره گسترش فرهنگ قرآنی بین جوانان بیان کرد: مراکز علمی و پژوهشی فرصت‌های ویژه‌ای می‌توانند برای اهل علم فراهم کنند تا ارتباط مردم با قرآن روزبه‌روز قوی‌تر شود.

یادآور می‌شود چهل‌ودومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهرماه در بخش آقایان و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش بانوان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha