کمک مسلمانان روسیه به بازسازی مدرسه‌ای در دمشق
کد خبر: 3844475
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

کمک مسلمانان روسیه به بازسازی مدرسه‌ای در دمشق

گروه بین‌الملل ــ با حضور مفتی جمهوری تاتارستان، یک دبیرستان بزرگ در دمشق، پایتخت سوریه، که با کمک مالی مسلمانان روسیه بازسازی شده است، افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسلام راشا، دیروز، اول مهرماه هیئتی از مسلمانان تاتارستان روسیه به سرپرستی «کامل سامیگولین»، مفتی این جمهوری، وارد سوریه شدند.
 
یکی از اهداف سفر این هیئت، افتتاح دبیرستانی در منطقه برز در دمشق است که کار بازسازی آن با کمک مالی اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و دیگر سازمان‌های دینی روسیه انجام شده است.

سفر مفتی تاتارستان بخشی از برنامه‌های یک کارگروه بین دینی روسیه برای کمک به مردم سوریه است.

«عبدالستار سید»، وزیر اوقاف سوریه، از این هیئت روسی استقبال و از کمک آنها در بازسازی این دبیرستان قدردانی کرد. سامیگولین نیز آمادگی خود را برای حمایت از سازمان‌های اسلامی سوریه اعلام و وزیر سوری را به دیدار از کازان (قازان)، پایتخت تاتارستان، دعوت کرد. وی همچنین پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس مشترک علمی و دینی را مطرح کرد.

بازسازی این مدرسه 5 طبقه که گنجایش هزار دانش‌آموز را دارد و در جریان جنگ داخلی سوریه تخریب شده بود، بخشی از پروژه بازسازی زیرساخت‌های سوریه است.

از دسامبر سال گذشته نهادهای دینی اسلامی و مسیحی روسیه برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه اقدام به جمع‌آوری پول کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha