توسعه گردشگری در اصفهان مقدم بر همه چیز است
کد خبر: 3846862
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

توسعه گردشگری در اصفهان مقدم بر همه چیز است

گروه فرهنگی ــ آیت‌الله‌العظمی مظاهری گفت: به راستی توسعه گردشگری در اصفهان مقدم بر همه چیز است. بکوشیم هنگام بهره‌گیری از بناهای تاریخی به ویژه مسجد امام اصفهان حفاظت از میراث فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

توسعه گردشگری در اصفهان مقدم بر همه چیز است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ همزمان با پنجمین روز از هفته گردشگری، فریدون اللهیاری مدیر کل، جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان و با حضور جمعی از فعالان گردشگری استان با آیت الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید دیدارکردند.
در این دیدار آیت الله مظاهری با ایراد سخنانی ضمن خیر مقدم به مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان تاکید فرمود: براستی امروزه قضیه گردشگری در جهان از اهمیت ویژه ائی برخوردارد است، لذا بر همه ما واجب است با توجه به اهمیت فرهنگی و اقتصادی این صنعت، همگی نیز در ایران و به ویژه اصفهان که از جمله شهرهای سرآمد جهان در حوزه گردشگری بشمار می‌رود به گردشگری بیش از گذشته بپردازیم.
ایشان در ادامه سخنانش با ابراز خرسندی از روند رو به رشد گردشگری در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته تاکید فرمود: با عنایت به بیان مقوله اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب، معتقدیم گردشگری یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی در ایران به‌شمار می‌رود، لذا صراحتا تاکید می‌کنم، امروزه گردشگری در رونق اقتصاد کشورمان از مقولاتی همچون صنعت و کشاورزی مهمتر است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به بیان خاطره ائی از امام(ره) پرداخت و اظهار کردند: امام (ره) در ابتدای انقلاب در دیدار با فعالان عرصه انقلاب بیان نمودند: «بکوشیم تا وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنیم»، لذا امروز همگی ما اعم از مسئولین، روحانیان و همه مردم موظفند با دفاع از مسئولین این حوزه، تلاش کنیم تا دست در دست یکدیگر به توسعه این صنعت در راستای شناخت وظیفه و عمل به آن در اصفهان بپردازیم.
آیت الله العظمی مظاهری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پرداختن به مقولاتی همچون میراث فرهنگی و گردشگری از اهمیت ویژه‌ائی برخوردار است، لذا معتقدیم در بهره گیری از بناهای تاریخی استان به ویژه مسجد امام(ره) حفاظت از این میراث ارزشمند از اولویت بیشتری برخوردار است، لذا باید تلاش کنیم تا این بناهای تاریخی و ارزشمند به عنوان سندی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به زیبائی تمام به جهانیان معرفی شود، با این وصف استفاده بهینه از مجموعه‌های جدیدی همچون مصلای اصفهان می‌تواند به بهره برداران مذهبی از این فضاها امکانات بهتری را در راستای انجام فرائض ارزشمند دینی خود بدهد.
ایشان در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که در دیدار بعدی همگی شاهد رشد بیش از پیش گردشگری کشور بدور از تهدیدات و تبلیغات مغرضانه دشمنان بوده و اصفهان را بهتر از گذشته به جهانیان بنمایانیم.
پیش از سخنان آیت الله العظمی مظاهری، فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان گزارشی از توسعه گردشگری در استان، به ویژه در مناطق روستائی و رشد اقتصاد روستائی استان از منظر گردشگری به ایشان ارائه کرد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha