گلایه‌‌های مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور از فعالان قرآنی اصفهان
کد خبر: 3846886
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

گلایه‌‌های مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور از فعالان قرآنی اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور از استقبال کم رنگ جامعه قرآنی اصفهان از برگزاری چهل‌و دومین دوره مسابقات قرآن کریم و پایین بودن سطح تعامل میان فعالان قرآنی و دستگاه‌های دولتی گلایه کرد.

استقبال از مسابقات قرآن بسیار کم استحجت‌الاسلام علی مقنی، مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور، در حاشیه برگزاری چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، در خصوص کیفیت برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: از لحاظ فنی، یک مرحله از مسابقات برگزار شده و مسابقات تاکنون در سطح فنی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته است.
وی ادامه داد: اما در سطح اجرایی انتظار ما بسیار بیشتر از این بود. اصفهان، استانی پهناور و به تعبیر دبیر شورای فرهنگ قرآنی کشور، قطب قرآنی کشور است و اساتید قرآنی زیادی نیز در این استان حضور دارند. اما با این وجود می‌بینید که در فینال مسابقات قرائت حتی یک چهارم سالن برگزاری مسابقات نیز پر نشده بود. از طرف دیگر در قسمت ورودی سالن برنامه نیز خبری نیست، در صورتی که الان اینجا باید مملو از افراد مختلف باشد.
مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور افزود: چرا اکنون که نه فصل گرما است، نه فصل سرما و زمان برگزاری مسابقات نیز بعد از ظهر است، اینقدر استقبال کمی از برنامه صورت گرفته؟ چرا اساتید به مسابقات سر نمی‌زنند؟ اگر با اوقاف مشکل دارند، اگر دعوت نشده‌اند، اگر دلایل سیاسی دارند، همه این دلایل پوچ است. اینجا محفل قرآنی است و چنین مسائلی در آن جایی ندارد.
مقنی خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید از برگزاری مسابقات اطلاع نداشته عذر موجهی ندارد، اگر کسی عضو جامعه قرآنی باشد، قطعا از برگزاری این مسابقات در این مکان با خبر است. از طرف دیگر ما در فضای تبلیغی هم انتظار بسیار بیشتری داشتیم که برآورده نشده است.
وی گفت: باید به این بحث بپردازیم که چرا جامعه قرآنی امسال در مسابقات قرآن حاضر نشدند. بعضی پیشنهاد می‌دهند به دلیل پتانسیل بالای اصفهان، مسابقات بین‌المللی قرآن نیز در اصفهان برگزار شود. دوستان در همین مسابقات کشوری هم حضور نداشتند که حال پیشنهاد برگزاری مسابقات بین‌المللی را در اصفهان می‌دهند.
مقنی تصریح کرد: تعاملات در برگزاری این مسابقات این هم از سمت ستاد اجرایی مسابقات، هم از سمت جامعه قرآنی، هم از طرف دستگاه‌ها و هم از طرف مسئولین بسیار کم است، یک بخش مسابقات امروز تمام شد و ما آن را از دست دادیم. حداقل قرآنیان اصفهان هشیار باشند که بخش دوم مسابقات را از دست ندهند.
انتهای پیام

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۱۵:۰۹
0
0
بله
وقتی اصفهان هیچ نماینده ای نداشته باشه همینه دیگه
کسی استقبال نمیکنه جناب
بی تدبیری یعنی همین دیگه
captcha