انتشار فراخوان ثبت‌نام «قصه‌گویان سپید»
کد خبر: 3848632
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

انتشار فراخوان ثبت‌نام «قصه‌گویان سپید»

گروه فرهنگی ــ مهلت فراخوان ثبت‌نام «قصه گویان سپید» از ۹ تا ۲۰ مهرماه اعلام شد.

انتشار فراخوان ثبت نام «قصه گویان سپید»

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، جمعیت سالمند در دنیا و کشور رو به افزایش است. ایران رتبه‌های نخست جمعیت سالمند را دارد؛ لذا این که دید جامعه علمی و عموم مردم نسبت به سالمندان تغییر کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اداره مشاركت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برای بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی سالمندان با دو مؤسسه سرزمین قصه‌های کهن و بنیاد فرزانگان محبت ایرانیان مذاکره انجام و قرار شد افراد سالمند 60 سال به بالا و بخصوص بازنشستگان آموزش و پرورش شرکت کنندگان برنامه «قصه‌گویان سپید» باشند.

فروغ صادقیان با بیان اینکه ثبت نام به صورت حضوری انجام می‌شود، افزود: داوطلبان برای شرکت در این فراخوان می توانند تا 20 مهرماه به دفتر تخصصی سالمندسازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان (چهارراه علامه امینی، کندرو اتوبان به سمت جی پارکینگ باغ غدیر)، سرزمین قصه‌های کهن(پل آذر مجتمع فرشچیان) و یا بنیاد فرزانگان محبت ایرانیان(حکیم نظامی خیابان حسین آباد کوچه 13 کوچه سینا پلاک 33) مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی ثبت نام کنند.

صادقیان ادامه داد: بعد از ثبت نام از 50 نفر واجدین شرایط مصاحبه‌ای گرفته می‌شود و در صورت انتخاب به صورت آزمایشی با مجوز از بهزیستی در مهدهای کودک به قصه گویی می‌پردازند که این کار باعث از بین رفتن شکاف بین نسلی خواهد شد. 

وی بیان کرد: تا 10 سال آینده 25 تا 30 درصد جمعیت اصفهان سالمند خواهد شد که باید برای این موضوع از اکنون برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha