خروج 2 میلیون و 600 هزار ایرانی از کشور به سمت کربلا/ زائران توقف طولانی در مرزها ندارند
کد خبر: 3849149
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
محمدی‌فر خبر داد:

خروج 2 میلیون و 600 هزار ایرانی از کشور به سمت کربلا/ زائران توقف طولانی در مرزها ندارند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از خروج دو میلیون و 600 هزار ایرانی از چهار مرز کشور برای حضور در مراسم اربعین خبر داد و گفت: هم عراق و هم ایران وسایل نقلیه را به مرزها اعزام کرده‌اند و به همین دلیل زائران توقف طولانی در مرزها ندارند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح آخرین اخبار مربوط به وضعیت زائران ایرانی پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: در حال حاضر هر چهار مرز کشور باز و علی‌رغم حجم بالای زائران، تردد‌ در حال انجام است.

وی اعلام کرد: شب گذشته، 19 مهرماه، حادثه تصادف دیگری برای زائران ایرانی در عراق رخ داد که در حال تکمیل اطلاعات مربوط به این حادثه هستیم.

محمدی‌فر در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مدت معطلی زائران ایرانی در مرز(چه در داخل خاک ایران و چه در خاک عراق) چه قدر است؟ گفت: این مدت زمان خیلی طولانی نیست چرا که هم طرف عراقی به اندازه کافی وسایل نقلیه را به مرزها آورده است و هم ما 670 دستگاه اتوبوس را روز گذشته به مرزها اعزام کردیم که موجب شده زائران توقف طولانی در مرزها نداشته باشند.

وی اعلام کرد: از اول محرم تاکنون دو میلیون و 600 هزار نفر خروجی از مرزها داشتیم که حدود دو میلیون و 400 هزار نفر آنها از اول ماه صفر صورت گرفته است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور خیل زائران آیا با مشکل تغذیه و بهداشت در مرزها مواجه نیستیم؟ گفت: در روزهای اخیر همه ظرفیت‌های موکب‌داران ایرانی فعال شده‌ و مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی و خود شهرهای زیارتی را تحت پوشش قرار داده‌اند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زائران، گفت: پیش‌بینی‌هایی در رابطه با حمل و نقل به خصوص در مرز مهران انجام داده‌ایم تا زائران را به سرعت از مرز به سمت‌ شهرهایی مثل کرمانشاه، همدان، اندیمشک و ... برسانیم تا زائران از این شهرها به سمت شهرهای مقصد خود بروند.

محمدی‌فر افزود: بیشترین تراکم را در مرز مهران خواهیم داشت و پیش‌بینی‌های ویژه را در این مرز متمرکز کرده‌‌ایم و به نظر نمی‌رسد که مشکلی در سایر مرزها رخ دهد.

وی به زائران توصیه اکید کرد که به مدیریت زمان سفر توجه داشته باشند و از بردن افراد سالمند، کودکان و افراد بیمار با توجه به شرایط تراکم جمعیت خودداری کنند.

محمدی‌فر در پایان گفت: هنوز پارکینگ‌های مرزها 40 تا 60 درصد ظرفیت پذیرش ماشین را دارد و بازگشت زائران به مرور در حال افزایش است.

انتهای پیام
captcha