۵۰ مؤسسه قرآنی در کردستان تأسیس می‌شود
کد خبر: 3849451
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
تا پایان سال؛

۵۰ مؤسسه قرآنی در کردستان تأسیس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان کردستان از تأسیس ۵۰ مؤسسه قرآنی جدید تا پایان سال در استان خبر داد و افزود: پرونده این تعداد مؤسسه قرآنی بعد از انجام مصاحبه تخصصی و کسب نمرات لازم برای اخذ مجوز فعالیت به دبیرخانه صدور مجوز مؤسسات قرآن ارشاد ارسال می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، كارشناس مسئول واحد قرآن و عترت اداره كل ارشاد استان کردستان، امروز، 21 مهرماه در حاشیه برگزاری جلسه مصاحبه از متقاضیان تأسیس مؤسسه قرآنی در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: بر اساس سياست‌های ابلاغ شده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گسترش كمّی و کیفی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر این اداره کل در زمينه ارتقای فعاليت‌های مؤسسات قرآنی، بیان کرد: اداره کل ارشاد در نظر دارد تا برای تحصیلکرده‌های رشته‌های علوم قرآن و حدیث، رشته‌های قرآنی، رشته‌های مرتبط همچون ادبیات عرب، فلسفه، ادبیات در صورت داشتن سواد قرآنی با آسان کاری‌های لازم مؤسسه قرآنی تشکیل دهد.

كارشناس مسئول واحد قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون چهار مؤسسه ثبت رسمی شده‌اند و امروز نیز شاهد انجام مصاحبه از مدیران مسئول 13 متقاضی تأسیس مؤسسه قرآنی هستیم.

وی با اشاره به واگذاری مسئولیت انجام مصاحبه به استان‌ها، افزود: این مسئولیت باعث تسریع درروند صدور مجوز و شناسایی دقیق‌تر افراد واجد شرایط جهت تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شده است.

گلباغی از تأسیس 50 مؤسسه قرآنی جدید تا پایان سال در استان خبر داد و افزود: پرونده اين تعداد موسسه قرآنی بعد از انجام مصاحبه تخصصی و كسب نمرات لازم برای اخذ مجوز فعاليت به دبيرخانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تسهیلات ویژه‌ای برای مؤسسات قرآنی و فعالان قرآنی در نظر گرفته است، اعلام کرد: افزایش مؤسسات قرآنی دارای مجوز در استان گام مهمی است که می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی صحیح اسلامی و آموزش معارف دینی به کودکان، نوجوانان، جوانان و سایر اقشار مردم تأثیرگذار باشد و سلامت و امنیت جامعه را تضمین کند.

كارشناس مسئول واحد قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بابیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان از روند مطلوبی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ريزی در سال‌های آينده بتوانيم برنامه‌های گسترده‌تری اجرا و عملیاتی شود.

وی يادآور شد: برنامه‌ها و فعاليت‌های برگزارشده در مؤسسات قرآنی ازجمله دوره‌های متنوع آموزشی قرآنی در زمينه‌های قرائت، حفظ، ترجمه، درك و مفاهيم تأثیر بسزايی در نشر معارف قرآنی بين اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان دارد.

انتهای پیام
captcha