اصلاح ریشه‌ای معضل کودکان کار خیابان زمان‌بر است
کد خبر: 3849612
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
رستم‌وندی:

اصلاح ریشه‌ای معضل کودکان کار خیابان زمان‌بر است

گروه جامعه ــ رئیس سازمان امور اجتماعی در تشریح این مسئله که چرا علی‌رغم اجرای طرح ساماندهی کودکان کار خیابان، تعداد این کودکان در خیابان‌ها کاهش نداشته است، زمان‌بر بودن رفع ریشه‌ای این معضل را دلیل این مسئله بیان کرد.

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که با وجود اجرای طرح ساماندهی کودکان کار خیابان چرا هنوز هیچ اثر ملموسی در جامعه از کاهش این کودکان مشاهده نمی‌شود، گفت: از اواخر خردادماه، که این پروژه آغاز شده است تا کنون حدود 380 کودک کار خیابان در سطح تهران جمع‌آوری، غربالگری و به بهداشت آنها رسیدگی شده است.

وی با تأکید بر اینکه پدیده‌های اجتماعی مانند کودکان کار خیابان پیش از انقلاب در کشور ما وجود داشته و به دلیل مهاجرت اتباع خارجی افرایش یافته است، گفت: بیش از 86 درصد کودکان کار تهران خارجی هستند که نیاز به رسیدگی دارند.

رستم‌وندی در پاسخ به این سؤال که همکاری با کشور افغانستان و پاکستان برای ساماندهی این کودکان به کجا رسید؟ گفت: در دست اقدام است اما کارهای ریشه‌ای زمان می‌برد. استانداری تهران، سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌‌ها پای کار هستند اما برای به نتیجه رسیدن برنامه‌‌ها نیاز به زمان است.

وی افزود: در اجلاس ژنو که وزیر کشور حضور داشتند با نماینده افغانستان موضوع این کودکان را مطرح کردیم و آنها هم قول پیگیری دادند.

انتهای پیام
captcha