تلاش برای مشارکت فعال مسلمانان در انتخابات فدرال کانادا
کد خبر: 3849737
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

تلاش برای مشارکت فعال مسلمانان در انتخابات فدرال کانادا

گروه بین‌الملل ــ گروه‌های مسلمان کانادا با برگزاری کمپین‌ها و همایش‌هایی، برای افزایش مشارکت و هماهنگی در انتخابات فدرال این کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، تلاش‌های زیادی برای افزایش مشارکت مسلمانان کانادا در انتخاب آینده فدرال در جریان است.
 
از جمله سازمان Canadian-Muslim Vote در حال تلاش است تا آگاهی رأی‌دهندگان مسلمان را افزایش دهد و آنها را تشویق کند در انتخابات حضور گسترده‌ داشته باشند.

این سازمان، که دفتر اصلی آن در تورنتو است، 130 بسته آموزشی را برای داوطلبان در مساجد سراسر کانادا فرستاده تا به آنها برای آموزش به رأی‌دهندگان مسلمان و تبیین اهمیت مشارکت در این انتخابات کمک کند.

«علی مالک»، مدیر اجرایی این سازمان، می‌گوید: عمیقاً معتقدیم که اگر مسلمانان در دمکراسی مشارکت کنند، کانادا را قوی‌تر خواهیم ساخت و این بخش بزرگی از فلسفه فعالیت‌های ما است.

«فاطمه عبدالله» که قرار است برای نخستین بار رأی بدهد و در بخش روابط عمومی این سازمان کار می‌کند، اظهار امیدواری کرد که بتواند هر چه بیشتر مسلمانان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی متقاعد کند.

مالک با اشاره به اینکه میزان مشارکت مسلمانان در انتخابات قبلی کمتر از میانگین مشارکت عمومی بوده،‌ می‌گوید: جامعه مسلمانان کانادا ترکیبی از فرهنگ‌ها و جوامع مختلف است و هر یک از آنها دیدگاه متفاوتی از انتخابات و دموکراسی دارند.
 
یادآور می‌شود انتخابات فدرال کانادا دوشنبه 21 اکتبر (29 مهر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha