آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با سخنرانی برنده نوبل ادبیات
کد خبر: 3850099
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با سخنرانی برنده نوبل ادبیات

دیگر رسانه‌ها ــ هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت (FBF) از فردا ۲۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در شهر فرانکفورت آغاز به کار می‌کند. نشست مطبوعاتی این رویداد امروز برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت (FBF) از فردا ۲۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در شهر فرانکفورت آغاز به کار می‌کند.

در این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان شناخته می‌شود ناشران و بنگاه‌های نشر از سراسر دنیا حضور دارند. همچنین نمایندگانی از شرکت‌های نشر کتاب و چند رسانه‌ای از تمام دنیا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت می آیند تا درباره حقوق بین المللی چاپ کتاب و هزینه‌های صدور مجوز (در زمینه کتاب) مذاکره کنند.

در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۷ هزار غرفه‌دار از بیش از ١٠٠ کشور و ۱۵۰۰ ناشر شرکت می‌کنند سه روز نخست این رویداد مخصوص شرکت‌ها و امور تجاری است و دو روز پایانی آن برای عموم آزاد است. در اغلب سال‌ها بیش از ٢٨٦٠٠٠ بازدید کننده در مدت ٥ روز در این رویداد شرکت می‌کنند. 

مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه کشور نروژ است که برنامه‌های خاصی را در غرفه ملی خود و همچنین فضاهای خارجی از جمله چندین سالن کنفرانس تدارک دیده تا به معرفی ادبیات خود بپردازد.

در نشست مطبوعاتی این رویداد قرار است برنده جایزه نوبل ادبیات در فرانکفورت حاضر شود، «اولگا توکارچوک»، نویسنده‌ و شاعر لهستانی و برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۸ در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ در مورد مسئولیت سیاسی نویسندگان صحبت خواهد کرد. او از مهمترین نویسندگان معاصر اروپاست. کار او به ۳۷ زبان ترجمه شده و جوایز متعددی نیز دریافت کرده است.

کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه کتاب ساعت ۱۱ صبح امروز سه شنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ در غرفه فرانکفورت برگزار می‌شود. سخنرانان بعدی در کنفرانس مطبوعاتی یورگن بووس ، مدیر نمایشگاه فرانکفورتر، هاینریش ریتمولر ، مدیر انجمن ناشران و فروشندگان کتاب آلمان و فرانسیس گوری ، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) خواهند بود. این رویداد به زبان‌های آلمانی ، انگلیسی و لهستانی برگزار می‌شود.

۲۰ ناشر، دو آژانس ادبی، شش تشکل صنفی نشر به همراه رایزنی فرهنگی ایران در برلین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، شورای شهر یزد و دبیرخانه طرح گرنت در غرفه ملی ایران فعالیت خواهند داشت. اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی مجمع ناشران دفاع مقدس، انجمن فرهنگی- هنری زنان ناشر و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، شش تشکل صنفی نشر هستند که در غرفه ایران فعالیت خواهند داشت. آژانس ادبی پل و دایره مینا نیز فعالیت‌های خود را در غرفه ایران دنبال می‌کنند.

۱۴۹۴ عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، ادبیات داستانی معاصر و کلاسیک، هنر، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، انقلاب اسلامی، دین و دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. علاوه بر کتاب‌هایی که در این غرفه عرضه می‌شود، بروشورهایی در زمینهٔ معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معرفی ناشران و شرکت‌کنندگان حاضر در غرفه ملی ایران و معرفی طرح گرنت به ۱۲ زبان و همچنین لوح فشرده معرفی کتاب‌های عرضه‌شده در غرفه به‌منظور فروش حق نشر (رایت کاتالوگ) و معرفی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام
captcha