شناسایی 300 پیشران برای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اردبیل
کد خبر: 3850273
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

شناسایی 300 پیشران برای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اردبیل

گروه اجتماعی- مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل از شناسایی300 پیشران برای همکاری در اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل خبر داد.

شناسایی300 پیشران برای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران محمدی، مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل، عصر امروز، ۲۳ مهرماه در جلسه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی اردبیل، اظهار کرد: اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های مشاغل خانگی است.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم، از طریق پیشرانان طرح، زمینه اتصال آنان را به بازار فراهم می‌کند.
محمدی با بیان اینکه این طرح راهی برای مهارت افزایی برای ورود به چرخه اشتغال است، یادآور شد: خروجی این طرح، تولید محصول با بهره‌گیری از هدایت، آموزش و مشاوره‌های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود.
مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل به وجود ۱۴ هزار و ۶۵۸ زن سرپرست خانوار در استان اشاره و تصریح کرد: با پایش جهاددانشگاهی استان اردبیل با توجه به مزیت‌های استانی، ۹ رشته شغلی و جامعه هدف این طرح در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، کوثر، نمین و سرعین شناسایی شده است.
محمدی جهاددانشگاهی را حلقه واسطه‌ای بین کارفرما و دستگا‌های اجرایی متولی اشتغال در استان دانست و اضافه کرد: این طرح با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و با همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و کارفرمایی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اجرا می‌شود.
وی از شناسایی ۳۰۰ پیشران موفق و ملی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حال حاضر صنایع دستی چرم، صنایع فلزی، دوخت لباس، فرش و تابلو فرش، بافته‌های داری و غیر داری، پرورش مرغ بومی، پاپیه ماشه و تولید گیاهان دارویی از جمله رشته‌های شناسایی شده است که مورد استقبال زنان استان اردبیل قرار گرفته است.
ایجاد اشتغال پایدار راهکار رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌هاست
لیلا حضرتی، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار از راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها است.
وی با بیان اینکه زنانی هستند که بار تمام مسئولیت‌های زندگی را بر دوش می‌کشند و این امر موجب افزایش فقر، آسیب‌های اجتماعی و افسردگی در این افراد می‌شود، افزود: امیدواریم عملیاتی کردن طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در رفع مشکل اشتغال زنان و ارتقاء سلامت روح و روان آنان موثر واقع شود.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری اردبیل مهارت، آموزش و اشتغال را از دغدغه‌های زنان سرپرست خانوار دانست و تصریح کرد: مهمترین دغدغه فکری زنان سرپرست خانوار تأمین هزینه‌های زندگی است که با توانمندسازی و ایجاد اشتغال می‌توان از آن‌ها حمایت کرد.
حضرتی مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی را حلقه وصل زنان سرپرست خانوار به نهاد‌های متولی اشتغال و آموزش دانست و از آنان خواست نسبت به شناسایی و معرفی این افراد برای شرکت در برنامه‌های توانمندسازی و مهارت افزایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
در این جلسه ابعاد اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در جلسه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان مقرر شد مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرای شهرستان با هماهنگی مشاور امور بانوان فرمانداری اردبیل و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همکاری سازنده‌ای با دبیرخانه طرح انجام دهند.

انتهای پیام
captcha