اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی البرز
کد خبر: 3850290
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم به همراه آموزش قصص قرآن در مدارس ابتدایی البرز در حال اجرا است.

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس ابتدایی البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم طرح وزارت آموزش و پرورش برای پرورش حافظان کلام وحی است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح تمامی مقاطع و همکاران آموزش و پرورش هستند، ابراز کرد: این طرح با تأکید بر مقطع ابتدایی به همراه آموزش قصص قرآنی در همه پایه‌ها و با همکاری چهار نهاد از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح حفظ جزء ۳۰ در سه مرحله اجرا می‌شود، بیان کرد: مرحله نخست از ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان، مرحله دوم از ۱۶ آبان تا ۳۰ بهمن و مرحله سوم از یک اسفند تا ۱۵ اردیبهشت انجام می‌شود.

وی یکی از اهداف این طرح را تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این طرح اجباری نیست اما با توجه به سهولت کار، دانش‌آموزان را به حفظ قرآن ترغیب می‌کند.

فهمیده در ادامه، تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درگرو فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه دانست و گفت: توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت و ارتباط و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط آحاد جامعه است که این فرهنگ می‌تواند از کودکی و توسط مدارس در وجود فرد نهادینه شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در پایان حفظ قرآن را راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن دانست و گفت: ضرورت دارد در برنامه‌های تربیت حافظ، به فهم قرآن کریم توجه ویژه شود لذا کلیه ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش، برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به کار گرفته‌شده است.

انتهای پیام
captcha