برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در سمنان
کد خبر: 3850964
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در سمنان

گروه اجتماعی- راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با حضور پرشور مردم جای جای استان سمنان که دل در گرو زائران اربعین در سرزمین عشق، دیار کربلا دارند، برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مراسم معنوی راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز 27 مهر همزمان با اربعین حسینی در جای جای استان سمنان، با حضور اقشار مختلف مردم و دلدادگان اهل بیت(ع) و عاشقان اباعبدالله(ع) و آنانی که دل در گرو حضور در مسیر راهپیمایی اربعین در سرزمین کربلا دارند، برگزار شد.

گفتنی است مراسم معنوی و محوری اربعین حسینی موسوم به جاماندگان اربعین حسینی  با حضور دلدادگان سمنانی، به میزبانی امامزاده یحیی(ع) برگزار شد و عاشقان اباعبدالله(ع) در چهلمین روز شهادت حسین(ع) و یارانش بر سر و سینه زدند.

همچنین یاد یک هزار شهید شاهرود نیز همزمان با اربعین حسینی از گلزار شهدا تا حرم شهدای گمنام گرامی داشته شد. استقبال پرشور مردم از این مراسم صحنه های زیبایی آفرید. امروز شاهرودی ها در میدان بودند تا دل هایشان را کنار هشت هزار زائر این شهرستان در سرزمین کربلا بگذارند و بگویند ما جاماندگان حسینی هستیم، دل سوختگان زیارت اباعبدالله(ع)..

مبداء و مقصد گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در میامی اما هیئت مکتب النبی(ص) است. دلدادگان حسینی از صبح امروز همزمان با اربعین حسینی گرد هم آمده و از اینجا راهپیمایی جاماندگان حسینی را برگزار کردند و پس از طی مسیری دوباره به همین مکان مقدس بازگشتند و در رثای حسین(ع) بر سر و سینه زدند.

در گرمسار نیز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح گردهمایی جاماندگان و مراسم عزاداری اربعین در مسجد جامع برگزار شده و حضور پرشور مردم در این مراسم، اوج ارادت گرمساری ها به اباعبدالله(ع) را نشان می دهد.

دامغانی ها هم از میدان امام حسین(ع) تا حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل(ع) راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی را برگزار کردند همچنین امروز مراسم مشابهی در دیباج و امیریه نیز برگزار می شود تا مردم دیار صد دروازه نیز دل هایشان را کنار زائران اربعین سرزمین کربلا بگذارند.

پیاده روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی شهرستان سرخه همچنین از مجمع ابوالفضل العباس (ع) سرخه تا امام زادگان لاسجرد برگزار شد تا شور و شعور را مردم این شهرستان کوچک اما شهید پرور، به اوج برسانند.

دلدادگان حسینی، جای جای استان سمنان را امروز در اربعین حسینی سیاه پوش کردند و سیل اشک و آه در رثای اباعبدالله(ع) بر دیدگان شیعیان روان گشت.

انتهای پیام
captcha