57 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند
کد خبر: 3850977
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
اشتری:

57 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند

گروه اجتماعی - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پیرو تردد ۵۷ درصدی زائران اربعین حسینی از مرز مهران این میزان از مجموع تردد در سه مرز دیگر بیشتر است.

57 درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کردند
به گزارش ایکنا از ایلام، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز 27 مهر ماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مهران اظهار کرد: میزان تردد زائران در مرزهای دیگر ۴۷ درصد است که مرز مهران با این آمار سهم قابل توجهی از تردد زائران را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه تلاش و همکاری مسئولان و مردم قابل تقدیر است، افزود: با توجه به مسئولیت، هماهنگی و همکاری بسیار خوب مجموعه اجرایی استان ایلام، کار خدمات رسانی را تسهیل کرد تا این حرکت عظیم در اربعین و تردد زائرن از مرز به خوبی انجام شود.
اشتری با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها تعداد زائران در بازگشت از مرز مهران بیشر از میزان رفت است،  اضافه کرد: مانند سال گذشته امکان انتخاب مرز مهران برای زائرانی که از مرزهای دیگر وارد عراق شدند، وجود دارد.
وی یادآور شد: با حفظ این ظرفیت و همکاری های مناسب، آمادگی لازم برای بازگشت زائران تا سه روز بعد از اربعین و حتی تا بازگشت کامل آنها از مرزهای چهارگانه ادامه دارد.
اشتری با بیان اینکه پیش بینی می شود تا فردا شب بخش اعظمی از زائران به کشور باز گردند، افزود: با هوشیاری همه دستگاه ها تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم و نخواهیم داشت اما باید این روزهای پایانی را بیشتر هوشیار باشیم.
 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: دشمنان اسلام نمی توانند شاهد عظمت این اجتماع باشند پس باید پیش از پیش برای مقابله با تهدیدات احتمالی آماده باشیم.
وی خواستار  فعالیت و ماندن مواکب تا آخرین روز بازگشت زائران شد و گفت: دستگاه های خدمت رسان و موکب ها که در مسیرها و محدوده پایانه و شهر مهران هستند با توجهبه خستگی زائران بمانند و خدمت رسانی کنند.
اشتری با بیان اینکه امسال حدود ۶۵ درصد زائران از خودرو شخصی استفاده کردند، اظهار داشت: در مجموع سفر ۹۵ درصد زائران زمینی بود و با توجه به این میزان قابل توجه باید مواکب  خدمت رسانی خود را همچنان ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی و مرزبانی مستقر در مسیرها و پلیس راه آمادگی خود را برای تردد زائران حفظ کنند تا شاهد وقوع مشکل نباشیم، تاکید کرد: امسال با وجود افزایش تردد زائران با تقویت زیرساخت ها و تعریض مسیرهای اصلی تردد زائران تصادفات رانندگی ۱۱ درصد کاهش داشته است.
فرمانده ناجا یادآور شد: باید زیرساخت‌های استان ایلام بویژه در حوزه راه های ارتباطی را تقویت و خلاها را برطرف و از طرفی کشور عراق را متقاعد کنیم که به همین نسبت زیرساخت خود را ارتقا دهند تا در زمان تردد زائران کمتریت نشکل را داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha