درخواست از مسلمانان هند برای حفظ مدارک هویتی‌
کد خبر: 3851142
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

درخواست از مسلمانان هند برای حفظ مدارک هویتی‌

گروه بین‌الملل ــ یکی از روحانیون برجسته ایالت اوتارپرادش هند از مسلمانان این ایالت خواست در نگهداری از 22 سند هویتی مورد نیاز برای طرح ثبت‌نام ملی شهروندان (NRC) کوشا باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوز 18، «مولانا عفان عتیق»، دبیر کل اداره شریعت اوتارپرادش گفت: پس از اجرای طرح ثبت نام ملی شهروندان (NRC) در ایالت آسام، ترس خاصی از عواقب اجرای این طرح در ایالت اوتارپرادش در میان مسلمانان به وجود آمده است.

وی افزود: مسلمانان معمولاً به حفظ اسناد و مدارک هویتی خود اهمیت زیادی نمی‌دهند. قبلاً هیچ کس تصور نمی‌کرد که روزی آنها باید ملیت خود را اثبات کنند، اما ما باید خود را آماده کنیم و به جامعه مسلمان نیز آگاهی بدهیم که خود را آماده کنند.

اسناد هویتی مورد نیاز برای طرح ثبت‌نام ملی شهروندان شامل گواهی‌های وراثت، محل تولد، تحصیلات، ثبت نام آوارگان و سرپرستان خانواده و دیگر مدارک می‌شود.

برخی مقامات هند اعلام کرده‌اند که این طرح قرار است در سراسر کشور اجرا شود و «یوگی آدیتانات»، سر وزیر ایالت اوتارپرادش نیز از اجرای دوره‌ای طرح ثبت نام ملی شهروندان در این ایالت خبر داده است. 

لازم به ذکر است که طرح (NRC) که به ثبت نام ملی شهروندان معروف است، در شهریور امسال، بعد از سال‌ها بحث و بررسی، با هدف شناسایی ساکنان قانونی در ایالت مرزی آسام اجرا شد که از جمعیت 33 میلیونی این ایالت، حدود دو میلیون نفر، که بیشتر آن‌ها مسلمان هستند، جزو شهروندان هند شناخته نشدند.

 

انتهای پیام
captcha