بررسی طرح بانکداری بعد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس
کد خبر: 3851179
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

بررسی طرح بانکداری بعد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

گروه اقتصاد ــ آقاپور‌علیشاهی درباره آخرین وضعیت طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در حال هماهنگی با مرکز پژو‌هش‌های مجلس هستیم تا نظرات آن‌ها تا حدودی که در چارچوب قانون است اعمال شود و بعد از اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

بررسی طرح بانکداری بعد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در مجلس اظهار کرد: مراحلی از طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران که به کمیسیون اقتصادی مربوط است به اتمام رسیده و پیشنهادات مدیران عامل بانک‌ها و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی هم به کمیسیون اقتصادی ارسال شده است.

همکاری با مرکز پژهش‌های مجلس

وی افزود: اکنون در حال هماهنگی با مرکز پژو‌هش‌های مجلس شورای اسلامی هستیم تا نظرات آن‌ها تا حدودی که در چارچوب قانون است، اعمال شود و ان‌شاءالله این طرح، بعد از اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

منتخب مردم شبستر در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان این دوره از مجلس، کار طرح جدید بانکداری اسلامی تمام خواهد شد؟ اظهار کرد: ما در حال انجام همه تلاش خود هستیم تا به سرانجام برسد اما باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.

هماهنگی با بخش خصوصی برای اصلاح نظام بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتقاداتی که به طرح وجود دارد، افزود: ما چندین جلسه با شورای هماهنگی بانک‌ها، بخش خصوصی‌ و سایر بخش‌ها انجام داده‌ایم. سه سال است که روی این طرح کار می‌شود و هر قانونی هم به نفع تعدادی و به ضرر تعدادی خواهد شد اما یکی از اهداف اصلی ما این است که بتوانیم در این طرح بانکداری، هم مشکلات سیستم نظارت بانک مرکزی و همچنین خود نحوه بانکداری در کشور را برطرف کنیم.

آقاپور علیشاهی یادآور شد: در کنار اینها تلاش خود را انجام می‌دهیم که مجوز تأسیس یک بانک توسعه را برای بخش‌های تولید و بخش خصوصی کشور که در این طرح دیده شده است را به سرانجام برسانیم تا گره‌هایی که در اقتصاد کشور وجود دارد برطرف شوند.

انتهای پیام
captcha