گیلانیان 13 هزار واحد خون در ایام محرم اهدا کردند
کد خبر: 3851512
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

گیلانیان 13 هزار واحد خون در ایام محرم اهدا کردند

گروه اجتماعی - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: مردم نوع دوست گیلان همزمان با آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون، 13 هزار و 230 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، بابک پاکدل خوش اخلاق، مدیرکل انتقال خون گیلان اهدای خون امروز 29 مهر ماه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مشارکت مردم در پویش نذر خون، اظهار کرد: مردم نوع دوست گیلان همزمان با آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون که با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» در استان برگزار شد، 13 هزار و 230 واحد خون اهدا کردند.

وی در ایام ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته است، افزود: 59 درصد اهداکننده مستمر، 28 درصد اهدا کننده با سابقه و 13 درصد هم برای بار اول در طرح نذر خون امسال مشارکت کردند.

پاکدل با بیان اینکه 418 نفر از اهدا کنندگان خانم و 12 هزار و 812 نفر آقا بودند، گفت: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر، مصادف با 7 آبان ماه سال جاری ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه گیلان از استان های پر مصرف خون است، تصریح کرد: مراکز درمانی در استان هر هفته به هزار و 265 واحد خون نیاز دارند و علاوه بر این وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی، قلبی، دیالیزی و همچنین حوادث جاده ای باعث شده که نیاز به خون و فرآورده های خونی استان زیاد باشد.

گفتنی است؛ هشت پایگاه ثابت انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، آستارا، فومن، بندرانزلی و دو اتوبوس سیار آماده خونگیری از مردم هستند.

انتهای پیام
captcha