جمعه‌بازار با فرهنگ اسلامی هم‌خوانی ندارد
کد خبر: 3853820
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
امام جمعه زابل:

جمعه‌بازار با فرهنگ اسلامی هم‌خوانی ندارد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا گفت: جمعه‌بازار با فرهنگ اسلامی هم‌خوانی ندارد، در جای جای کشور در طول هفته بازارها دایر است، جمعه‌بازار را هم می‌توان به پنجشنبه بازار که مدارس هم تعطیل است و خانواده‌ها وقت آزاد دارند، سوق داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۰ آبان‌ماه که در مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی مصلی بزرگ المهدی(عج) این شهرستان اقامه شد، پس از توصیه به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی، به لزوم رعایت فرهنگ اسلامی در سطح جامعه و مخصوصاً بازار اشاره کرد و گفت: خرید و فروش در هنگام اقامه نمازجمعه به فتوای برخی از علما حرام است. اینکه جمعه بازار تشکیل می‌شود، مشخص نیست که فرهنگش از کجا شکل گرفته‌ است، اما می‌تواند، بهتر مدیریت شود. چه این جمعه بازار تعطیل شود و چه تعطیل نشود بنده وظیفه می‌دانم، این موضوع را بیان کنم. شهدا جان دادند، برای احیای معارف و ما هم در این راه آبروی خود را بر کف دست قرار می‌دهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: فرهنگ جمعه بازار با فرهنگ اسلامی هم‌خوانی ندارد، در جای جای کشور در طول هفته بازارها دایر است، جمعه بازار را هم می‌توان به پنجشنبه بازار که مدارس هم تعطیل است و خانواده‌ها وقت آزاد دارند، سوق داد.

کیخا گفت: اخلاص، بارزترین ویژگی بسیجی‌هاست. حقوق نمی‌گیرند اما بهتر و مفیدتر از حقوق بگیران فعالیت می‌کنند، در موضوعات مختلف ورود می‌کنند بدون اینکه یک ریال برای شخص خودشان منفعت مادی داشته باشد. نام بسیج نام مقدسی است، بسیج عمومی یک ملت یعنی آمادگی و هوشیاری دائمی یک ملت، دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان بسیجی با ایمان در عرصه‌های علمی، باید با هدف دستیابی به آرمان‌های نظام اسلامی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در منطقه ما هم دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی باید نهضت مطالبه‌گری را در فضای حقیقی و مجازی احیاء کنند. توسعه و گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی از وظایف بسیجیان است. جای قلم دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی در فضای مجازی، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی خالی است، ما بارها این موضوع را اعلام کردیم. بارها مشاهده کردیم که جاهایی که دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی باید ورود کنند، سکوت کرده‌اند و این یک اشتباه راهبردی است. می‌بایست در عرصه جنگ نرم قدرتمند باشیم، مطالبه درست و قانونی برای حقوق مردم وظیفه بسیجیان است. نسبت به تحول اقتصادی در منطقه سکوت نکنیم، نسبت به ضرورت توسعه راه‌های مواصلاتی سکوت نکنیم. نسبت به فرودگاه زابل که تقریباً تعطیل شده‌ است، مشاهده می‌شود که همه سکوت کرده‌اند.

امام جمعه زابل ضمن دعوت از آحاد مردم جهت حضور گسترده در راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: همه با نیت قربة الی الله در مراسم ۱۳ آبان حضور یابیم و با خلق حماسه‌ای دیگر به مانند گذشته دشمن را ذلیل سازیم.

وی همچنین گفت: چهل سال قبل لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و هزاران سند جاسوسی در آن کشف شد. امروزه همه می‌دانند که سفارتخانه‌ها و پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای سراسر جهان، نه یک مکان سیاسی، بلکه پایگاهی برای انواع جاسوسی‌های پیشرفته و خرابکاری‌هاست. همچنانکه در فتنه ۸۸ بر همگان ثابت شد که کنسولگری‌های انگلیس و دیگر ایادی استکبار در تمام فتنه‌ها و آشوب‌ها دست دارند.

خطیب جمعه زابل در پایان به بهانه روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی باید مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد. فرهنگ عمومی ما باید سبک زندگی اسلامی را رقم بزند.

وی به مناسبت فرا رسیدن ۸ ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) تأکید کرد: ان‌شاءالله هم مجالس عزا در شأن امام حسن عسکری(ع) برگزار شود و هم در روز بعد آن جشن سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) باشکوه برگزار شود.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لطیفیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۳:۴۹
0
0
سلام علیکم بسیار عالی
captcha