ویژه‌نامه دختر آفتاب در حوزه‌نت منتشر شد
کد خبر: 3854428
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

ویژه‌نامه دختر آفتاب در حوزه‌نت منتشر شد

گروه فناوری اطلاعات ــ ویژه‌نامه اینترنتی سالروز رحلت حضرت سکینه(س) در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با فرارسیدن ۵ ربیع‌الاول، سالروز رحلت حضرت سکینه(س)، ویژه‌نامه اینترنتی این بانوی جلیل‌القدر با عنوان «دختر آفتاب» در پایگاه اینترنتی حوزه‌نت منتشر شد.

این ویژه‌نامه که به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی جمع‌آوری شده است، در ۷ بخش اصلی و ۳۶ مطلب، به ارائه محتوا می‌پردازد.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: حضرت سکینه(س) دختر امام حسین(ع)، خواهر حضرت «علی اصغر» همراه سایر زنان و دختران در کربلا حضور داشت. نام اصلی او آمنه و امینه است و لقب سکینه را مادرش «رباب» به او داد. حضرت سکینه(س) در علم و معرفت و ادب، کم‌نظیر بود و همواره مورد توجه امام حسین(ع) بود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه دختر آفتاب به اینجا مراجعه کنند.
 
یادآور می‌شود، حضرت سکینه(س) یکی از بانوان با فضیلت و از ستارگان درخشان آسمان علم و ادب و عفت است. او پرورش‌یافته پدری چون امام حسین(ع) و مادری فداکار چون رباب، و تحت حمایت و تربیت عمه‌ای چون زینب کبری(س) و برادر بزرگواری همانند امام سجاد(ع) بود و توانست از برترین زنان عصر خویش گردد. حضرت سکینه در طول زندگی خویش، حوادث و تحولات گوناگون سیاسی و اجتماعی، از جمله واقعه عظیم عاشورا را به چشم دید و به عنوان یکی از بازماندگان خاندان امامت، پیام‌رسان اهداف و احکام والای اسلام به شمار می‌آید. وی با برگزاری محافل و مجالس علمی و ادبی و نیز تبیین معارف بلند دینی در قالب اشعار نغز و فصیح و کم‌نظیر خویش، خدمت بسیار ارزشمندی به عالم اسلام نمود و الگوی بسیار خوبی برای همه بانوان جهان شد.
انتهای پیام
captcha