راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان‌های خراسان‌رضوی
کد خبر: 3854779
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان‌های خراسان‌رضوی

گروه شهرستان‌ها ــ راهپیمایی ۱۳ آبان امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های خراسان‌رضوی نیز برگزار شد.

راهپیمایی 13 آبان در شهرستان‌های خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، راهپیمایی ۱۳ آبان امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های خراسان‌رضوی نیز برگزار شد. در این مراسم سردار سرتیپ دوم مجیدرضا حسن‌زاده، جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان تایباد، گفت: 13 آبان یادآور سه حرکت بزرگ ملت مسلمان ایران به رهبری امام راحل (ره) است.

وی افزود: سفارت آمریکا مرکزی برای ساماندهی حرکت‌های نظامی و جاسوسی در منطقه و به لانه‌ای برای انجام تحرکات فسادآمیز تبدیل شده بود که با غیرت و انسجام مردم ایران تسخیر و نابود گردید. خیانت آمریکا و دشمنی آن‌ها با ایران از سال‌ها پیش بوده و تاکنون همچنان ادامه دارد، اما مردم همیشه در صحنه این کشور اجازه مداخله به این دولت مستکبر را نمی‌دهند.

در ادامه محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد نیز گفت: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در راهپیمایی 13 آبان بر خلاف تصورات دشمنان این نظام است، این جمعیت با ارادت قلبی و بدون هیچ اجباری در صحنه حضور دارند.

حسن محرابی، رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار نیز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان سبزوار با اشاره به علت نامگذاری این روز از جمله تبعید امام خمینی(ره)، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو امام و شهادت دانش‌آموزان در این روز به دست عمال رژیم شاهنشاهی گفت: دانش آموزان آینده ساز مملکت هستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال و نقش دانش‌آموزان در این پیشرفت‌ها، افزود: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز تجلی حمایت از ولایت و رهبری است.

محرابی بیان کرد: ما به همراه دانش‌آموزان بر عهد و پیمانی که با ولایت و رهبری بستیم تا پای جان ایستاده‌ایم بیان کرد: از وظایف معلمان تبیین گام دوم انقلاب برای دانش‌آموزان و کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور با توسعه علم و فن‌آوری است.

سرآغاز جدیدی از مبارزات علیه استکبار

همچنین علی طاهریان، مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در جمع راهپیمایان 13 آبان اظهار کرد: سر دادن شعار مرگ بر آمریکا را یکی از روش‌های مقابله با این کشور جنایت کار و کودک‌کش است.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روزی است که دانش‌آموزان و دانشجویان هیمنه استکبار جهانی را در هم شکستند، بیان کرد: 13 آبان سرآغاز جدیدی از مبارزات علیه استکبار جهانی شد.

طاهریان شعار مرگ بر آمریکا را برای پرهیز از غفلت و هوشیار بودن در برابر دشمنان دانست و گفت: دشمن اگر همیشه از جوانان واهمه داشته و دارد چون ضربه خورد و خاطره خوبی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در صحنه بودن دانش‌آموزان را بسیار مهم و تاثیرگذار برای کشور و خطرناک برای دشمنان دانست و عنوان کرد: بزرگترین، مهمترین و حیاتی‌ترین سرمایه اجتماعی هر کشوری نیروی انسانی و از سویی ستون فقرات و نیروی انسانی هر کشوری نوجوانان و دانش آموزان آن کشور هستند.

وی افزود: دانش‌آموزان کسانی هستند که باید ساخته شوند، بسازند و امر انتقال سرمایه‎های معنوی، فرهنگی، و اخلاقی و ارزشی یک ملت و مکتب را ارتقاء بخشند، حفظ کرده و توسعه داده و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

طاهریان بیان کرد: همه باید در برابر آموزش و تربیت دانش‌آموزان احساس مسئولیت کنند، اگر در جامعه‎ای آموزش و تربیت به دغدغه اصلی آن جامعه تبدیل شود نظم، عدالت، سازندگی و پیشرفت نویدبخش آن جامعه خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر همچنین اولین وظیفه دانش‌آموزان را نظم دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان باید احساس مسئولیت کرده و به رسالت سنگینی که در پیش رو دارند توجه کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که جوانان باانگیزه ایران اسلامی با جهش علمی و فرهنگی به راحتی می‌توانند کشور را در کوتاهترین زمان به بزرگترین کشور دنیا در عرصه‌های مختلف علمی برسانند، گفت: ضروری است که دشمن‌شناسی و باورشناسی در مردم تقویت شود تا ضمن شناخت صحیح از دشمن فریب‌کار و حیله‌گر بتوانیم دسیسه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آن را خنثی کنیم.

اتحاد و همبستگی مردم ایران

در ادامه حامد قربانی، فرماندار گناباد در سخنانی به تشریح مناسبت‌های 13 آبان پرداخت و گفت: اتحاد و همبستگی مردم ایران، تمام فتنه‌ها و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

وی افزود: آمریکا با همه اقدامات غیرانسانی در زمینه تحریم مردم ایران به دلیل اتحاد و انسجام و روحیه استکبارستیزی مردم، به اهداف خود نخواهد رسید.

در این مراسم همچنین سردار حسینعلی یوسف‌علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در راهپیمایی 13 آبان در گناباد، مسیر انقلاب اسلامی را راه اولیا، صلحا، صدقین و شهدا بیان کرد و افزود: هیچگاه در طول تاریخ، بین اولیاء، صلحا و مومنان با مستکبرین، ارتباط صلح و مذاکره همراه با اعتماد شکل نگرفته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) 40 سال پیش فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و این منطق در طی چهار دهه اخیر استمرار داشته است.

یوسف‌علیزاده خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: آینده انقلاب اسلامی که با تلاش، جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی، سختکوشی، مقاومت و مبارزه بی‌امان با نظام سلطه و استکبار به جایگاه پرافتخار کنونی دست یافته، در دستان شما است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: شما جوانان، چشم و چراغ و آینده‌سازان این مملکت هستید و توانایی و ظرفیت پیشرفت و توسعه کشور و پاسداری از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارید.

یوسف‌علیزاده بیان کرد: در گام دوم انقلاب میتوانیم با جهاد بی‎امان، مبارزه با دشمنان و بدخواهان و پیشرفت در بخشهای مختلف، انقلاب اسلامی را بیش از گذشته بیمه کنیم.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که پلاکاردها و دستنوشته‌هایی با موضوع استکبارستیزی در دست داشتند، با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، یک بار دیگر ضمن لبیک گفتن به فرامین مقام معظم رهبری، خشم و نفرت خود از مستکبران جهان را نشان دادند.

انتهای پیام
captcha