برطرف شدن مشکلات مردم، شادی واقعی را رقم می‌زند
کد خبر: 3855098
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

برطرف شدن مشکلات مردم، شادی واقعی را رقم می‌زند

گروه اجتماعی _ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از نظر اسلام، شادی واقعی این است که مشکل مردم برطرف شود، گفت: هیچ کس نمی‌گوید چرا شهرداری موسیقی پخش نکرد، اما کارهای عمرانی و برطرف شدن مشکلات جزء انتظارات مردم است که اگر برطرف شود موجب شادی آنان می‌شود.

برطرف شدن مشکلات مردم، شادی واقعی را رقم می‌زند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با بیان اینکه نباید سلیقه‌های گروهی، کشور و استان اصفهان را عقب بیندازد، اظهار داشت: به حمدالله میان شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان هماهنگی وجود دارد و پروژه‌های بزرگ همچون مترو در شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شورای شهر، عقل منفصل شهرداری‌ها است، افزود: باید راه‌های درآمد شهرداری که قالبا ساخت‌وساز است توسط شورای شهر شناسایی شود، راه‌هایی که می‌تواند درآمد خوبی برای شهرداری داشته باشد و مردم نیز بتوانند مجوز بگیرند و تکه‌های زمین که قابل کشاورزی نیست و برای تغییر کاربری آن، مشکلات وجود دارد را به کاربری جدید تغییر دهند و رونقی در ساخت‌وسازها ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه از نظر اسلام، شادی واقعی این است که مشکل مردم برطرف شود، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌گوید چرا شهرداری اصفهان، موسیقی پخش نکرد اما کارهای عمرانی و برطرف شدن مشکلات جزء انتظارات مردم است که اگر برطرف شود موجب شادی دل و رضایت آنان می‌شود.

وی گفت: مادی‌هایی که پر یا مسدود شده است و یا جاده‌هایی که بر سر مسیر، آبراهه‌ها قرار دارد باید به گونه ای اصلاح شود تا در موقع سیل مشکلی پیش نیاید و اتفاقات شهر شیراز تکرار نشود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر پر بار بودن و اتخاذ تصمیمات صحیح در شورا، به شورای اداری استان اشاره و عنوان کرد: شورای اداری استان اصفهان باید موضوع داشته باشد و درباره آن مشورت شود، اینکه مسئولان مختلفی در آن صحبت می‌کنند، معنای واقعی شورا را محقق نمی‌کند و کارایی لازم را ندارد.

افزایش هزینه‌های احداث مترو به 700 میلیارد تومان در هر کیلومتر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه آرامش، دوستی، صمیمیت، وحدت و همدلی میان اعضاء شهر و مدیران شهری وجود دارد و این موضوع سبب شده تا همه مدیران در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف مشکلی نداشته باشند.

علیرضا نصر اصفهانی گفت: اگر بخواهیم وقتمان را صرف مسائل جزئی بکنیم از رقبایمان در سایر شهرها عقب می‌مانیم، همچنین تلاش شده است تا فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که وجود دارد مانع از رشد شهر اصفهان نشود.

وی عنوان کرد: بالغ بر یک و نیم کیلومتر تونل در خط 2 مترو احداث شده و 5 ایستگاه در زیر زمین با روش‌های جدید در حال احداث است و هزینه‌های احداث هر کیلومتر مترو به 700 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احداث دو تقاطع غیر هم‌سطح با اعتبار بالغ بر 130 میلیارد تومان، ادامه پروژه نمایشگاه بین‌المللی با اعتبار 130 میلیارد تومان و ادامه آزادسازی و احداث سالن گلستان شهدای شهر اصفهان از جمله پروژه‌های در حال اجرای شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز گفت: سال گذشته شهرداری اصفهان در میان شهرداری‌های کلان‌شهرها رتبه نخست را در جذب بودجه کسب کرده و تا کنون 60 درصد بودجه سال 98 محقق شده است، این درحالی‌که است که بودجه امسال 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha