وضعیت پایدار بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3855460
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کولیوند بیان کرد:

وضعیت پایدار بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده

گروه سلامت ــ رئیس سازمان اورژانس کشور از پایداری وضعیت بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

وضعیت پایدار بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده/ حضور تیم‌های بهداشت محیط و بیماری‌های واگیربه گزارش ایکنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور که در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی حضور دارد، در رابطه با آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان این زمین‌لرزه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز خدمات بسیار خوبی ارائه داده و مصدومان بدون اینکه دچار عارضه‌ای شوند به مراکز درمانی منتقل و مورد مداوا قرار گرفتند.
 
وی افزود: از ۵۳۰ مصدوم مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان‌های سراب و میانه تا کنون ۲۸ نفر بستری بوده و مابقی ترخیص شده‌اند. دو نفر نیز برای اخذ خدمات درمانی بیشتر به وسیله اورژانس هوایی به تبریز منتقل شده‌اند.
 
کولیوند بیان کرد: خوشبختانه بیمارستان‌های مناسب با متخصصان و کارمندان مجربی در شهرستان‌های این استان حضور داشتند که توانستند خدمات مناسبی را ارائه دهند.

وی در رابطه با وضعیت بهداشتی این مناطق نیز گفت: با وجود تلفات دام‌های این مناطق در اثر زلزله، بهداشت و درمان به صورت پایدار وجود داشته و کارشناسان بهداشت محیط و متخصصان بیماری‌های واگیر در منطقه برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر حضور دارند.
 
رئیس اورژانس کشور یادآور شد: تیم‌های بهداشت روان نیز به منطقه اعزام شده‌اند.
انتهای پیام
captcha