توسعه کتاب‌خوانی؛ راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3855828
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

توسعه کتاب‌خوانی؛ راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی ــ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی هزینه کرد، افزود: کتاب جامعه را اصلاح و از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

توسعه کتاب‌خوانی راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 18 آبان‌ماه، در آیین افتتاحیه چهاردهمین ‌نمایشگاه کتاب اصفهان، اظهار کرد: مطالعه، یکی از شاخص‌های میزان سنجش توسعه یافتگی فرهنگی جامعه است.

وی افزود: اقتدار و توسعه فرهنگی، زمانی محقق می‌شود که آحاد جامعه ارتباطی مداوم و منطقی با کتاب داشته باشند، به همین دلیل کتاب باید در سبد خرید خانواده‌ها قرار گیرد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کتاب در جامعه امروز باید به عنوان یک برند و فضیلت شناخته شود، تا مورد توجه و افکار عمومی قرار گیرد.

احمدی ادامه داد: فضای مجازی در کاهش مطالعه تاثیر داشته است، اما این فضا، برخلاف کتاب نمی‌تواند به مخاطب خود انرژی مثبت انتقال دهد و این از ویژگی‌های ممتاز و برجسته کتاب است.

وی بیان کرد: اگر کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود، افراد جامعه حافظ رفتار خود می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود از آشوب و هرج مرج  جلوگیری شود.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی هزینه کرد، زیرا کتاب جامعه را اصلاح و از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

کتاب عنصر تداوم حیات انسان است

همچنین شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت:‌ شهرداری اصفهان اعتباری بالغ بر ۳۲۷ میلیارد به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و عملیات عمرانی مرتبط با مسائل فرهنگی اختصاص داده است.

قدرت‌الله نوروزی تصریح کرد: ایجاد محور فرهنگی گذر چهارباغ و برندسازی کتابخانه مرکزی شهرداری، فعالیت‌هایی برای جذب و رضایت شهروندان بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فرهنگ نیاز اساسی جامعه است و برهمین اساس باید در این زمینه هرینه کرد، گفت: کتاب و کتابخوانی عنصر تداوم حیات انسان است.

انتهای پیام
captcha