جزیره‌ای عمل کردن؛ آسیب‌ فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 3856074
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

جزیره‌ای عمل کردن؛ آسیب‌ فعالیت‌های فرهنگی

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان اصفهان در بازدید از بنیاد خیریه فرهنگی المهدی گفت: جزیره‌ای عمل کردن و تنها بودن در میدان فعالیت‌های فرهنگی یکی از آسیب‌های این عرصه است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، رئیس حوزه هنری اصفهان به همراه حسین خالقی‌پور، معاون فرهنگی این سازمان در فضایی صمیمی از مجموعه بنیاد خیریه فرهنگی المهدی اصفهان بازدید کردند.

در این بازدید دکتر سید احمدنواب مدیرعامل این خیریه به توضیحاتی در خصوص عملکرد، توانمندی‌ها، امکانات و برنامه‌های بنیاد توضیحات مبسوطی را ارائه کرده و به نمونه‌هایی از تولیدات و محصولات فرهنگی و دستاوردهای این خیریه اشاره نمود.

پس از آن رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به لزوم همکاری سازمانها و نهادها و مجموعه‌های فرهنگی فعال در استان افزود: اگر تمامی موسسات فرهنگی با یکدیگر همکاری کنند، قطعا برآیند قوی تر و موثرتری حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابزارهای هنری موثر و سابقه فعالیت حوزه هنری در مدیریت رشته های مختلف هنری در قالب دینی و ارزشی و با توجه به محتوا و زبان بیان بنیاد خیریه فرهنگی المهدی همکاری این دو مجموعه قطعا مثمرثمر خواهد بود، توان محتوایی این خیریه و توان ابزاری حوزه هنری در راستای تولیدات فرهنگی شاخص می‌تواند زمینه‌های زیادی برای فعالیت های مشترک میان این دو مجموعه ایجاد کند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه به تولیدات فشرده شده و سریع الاثر اگر بتوان محتوای اسلامی را با زبان هنر مطرح کرد گام موثری در انتقال فرهنگ اسلامی به نسل آینده برداشته خواهد شد.

در ادامه نواب، مدیرعامل بنیاد خیریه فرهنگی المهدی به معرفی این مجموعه و تاریخچه تشکیل و اهداف آن پرداخت و گفت: بنیاد خیریه فرهنگی المهدی در سال 1373 تاسیس شد و پنج موسسه زیر مجموعه خود دارد که به فعالیت های مختلف فرهنگی می پردازد، از جمله موسسه دینی فرهنگی (صاحب الامر)، موسسه آموزشی پژوهشی (سراج المهدی)، موسسه فضای مجازی(نورالمهدی)، موسسه فرهنگی دیجیتالی(بشارت عصر ظهور)، موسسه چاپ و نشر (نسیم رحمت).

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این خیریه راه اندازی و حمایت از مجموعه های دینی و فرهنگی در مساجد و حسینیه‌ها و مراکز آموزشی و همچنین سرپا نگه داشتن مراکز فرهنگی استان است، هدف اولیه ما در بدو شکل گیری کمک مالی و فکری به موسسات فرهنگی و هنری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان ها مانند (کردستان، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس) بنیاد خیریه فرهنگی المهدی دفاتر نمایندگی دارد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ما اردوهای زیارتی و سیاحتی شمال، قم، مشهد را برای دفاتر خود داشته‌ایم که اثرات زیادی داشته است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خیریه المهدی ادامه داد: ما معتقدیم استقلال مراکز فرهنگی باید حفظ شود و مراکز فرهنگی باید بر روی پای خود بایستند ولی برخی از مراکز فرهنگی با یک حمایت کوچک مالی راه می‌افتند و این وظیفه ماست که به آنان در آغاز راه کمک کنیم.

دکتر نواب تاکید کرد: اگر کارهای فرهنگی بنیادی به صورت بی سروصدا انجام شود و از هرگونه تبلیغات سیاسی پرهیز شود اثرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن بیان طرح های مختلف حمایتی این بنیاد از موسسات فرهنگی (اردوهای جهادی، حمایت از روحانیون مبلغ، امکانات رفاهی زائرسرا، استخر و... ) افزود: ما نیز علاقه مند به همکاری با دیگر ارگان‌های فرهنگی و هنری هستیم به ویژه در موضوعاتی مانند تربیت فرزند و سبک زندگی اسلامی و به ویژه فضای مجازی که اکنون مغفول مانده است.

در پایان رئیس حوزه هنری اصفهان ضمن تشکر از زحمات و خدمات بنیاد المهدی (عج) اظهرا امیدواری کرد در فاصله زمانی کوتاهی، بررسی های کارشناسی توسط حوزه هنری انجام می‌گیرد و بزودی تفاهمنامه همکاری مشترک فیمابین دو مجموعه به امضا و اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha