زمان ثبت‌نام حج ۹۹ اعلام شد
کد خبر: 3856441
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵

زمان ثبت‌نام حج ۹۹ اعلام شد

گروه جامعه ــ در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد: ثبت‌نام زائران حج تمتع ۱۳۹۹ از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این جلسه موضوع کلیات حج ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اکبر رضایی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از بهمن‌ماه ثبت‌نام زائران حج ۹۹ را کلید خواهیم زد. بدیهی است بخشی از اقدامات مقدماتی باید پیش از این تاریخ انجام شود.

نواب، سرپرست حجاج ایرانی نیز بیان کرد: خوشبختانه ارزیابی‌ای که در خصوص حج تمتع و اربعین ۹۸ صورت گرفت، نشان می‌دهد موفقیت‌هایی وجود دارد. البته برخی مشکلات در این مسیر هست که باید آسیب‌شناسی و بررسی کرد تا برای برنامه‌های سال آینده برطرف شود.

او در ادامه اقدام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در حج تمتع و اربعین ۹۸ در اعزام زائران ایرانی را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: آمار ثبت‌شده کاهش میزان تأخیر پروازها در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از روند برنامه‌های اجرایی حج تمتع و اربعین ارائه و اظهار کرد: بحث آسیب‌شناسی حج ۹۸ را در استان‌ها انجام داده‌ایم و تا پایان آبان‌ماه این موضوع به نتیجه نهایی خواهد رسید.

او همچنین درباره وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات یادآور شد: با برقراری امنیت در شهرهای زیارتی، اعزام زائران عتبات عالیات از سرگرفته خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی از ارائه برخی کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط این سازمان در شهرهای زلزله‌زده خبر داد.

انتهای پیام
captcha