یک گام تا اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3856444
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

یک گام تا اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

گروه مسابقات ــ در جلسه شورای معین ستاد عالی مسابقات که اوایل هفته جاری در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، پیشنهادی مبنی بر اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران برای تصویب نهایی به ستاد عالی مسابقات ارائه شده است.

ارسالی فوری ////////یک گام تا اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

به گزارش ایکنا؛ اوایل هفته جاری جلسه شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن و سرپرست کمیته نظارت و ارزیابی، سیدمحسن موسوی بلده، عضو ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور، حسین اسدی، مسئول کمیته بین‌الملل، داوود تک‌فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه، سیدعلی سرابی، مسئول کمیته علمی و فنی، محمدمهدی عزیززاده، نماینده کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و محمدرضا پورمعین، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور برگزار شد.
مهمترین موضوعی که در این جلسه مطرح شده و مورد تصویب نیز قرار گرفته، اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بوده است.
شورای معین این موضوع را تصویب کرده تا در جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور مورد بررسی قرار بگیرد. اعضای شورای معین شامل روسای کمیته‌های مختلف ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور می‌شود و از این جهت احتمال تصویب شدن نهایی این موضوع و اضافه شدن این رشته به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بالا خواهد بود.
محمدرضا پورمعین، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن تائید این‌ خبر گفت: در شورای معین تصمیم گرفته شد اضافه شدن این رشته به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران به سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد شود و این سازمان با موافقت صاحب‌نظران در مورد آن تصمیم‌گیری کند. بنابراین فعلاً به عنوان یک امر مصوب نمی‌توان به آن نگاه کرد. البته رضایت‌مندی همه مسئولان امر با توجه به اهمیت ترتیل در جهان تلاوت نسبت به این تصمیم وجود دارد.
پورمعین همچنین در پاسخ به این سوال که در گذشته چه میزان یا چند درصد از پیشنهادات و تصمیمات شورای معین در سازمان اوقاف و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن تصویب شده است، گفت: شورای معین برگرفته از مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد عالی مسابقات و افراد صاحب‌نظر دیگر است و حدود نیمی از جمعیت ستاد در این شورا حضور دارند. از این رو معمولاً پیشنهادات شورای معین مورد توجه بیش از ۹۰ درصد اعضای ستاد قرار می‌گیرد و بر همین اساس، می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که این موضوع به تصویب بسیار نزدیک است.
یادآور می‌شود، مهدی قره‌شیخلو، رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ‌و امور خیریه نیز برای دقایقی در این جلسه حضور یافته است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس قبلی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این جلسه حضور داشته است.

انتهای پیام
captcha