برگزاری جشنواره مدارس قرآنی مؤسسه جامعةالقرآن
کد خبر: 3856516
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

برگزاری جشنواره مدارس قرآنی مؤسسه جامعةالقرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جشنواره مدارس قرآنی وابسته به مؤسسه جامعةالقرآن در مرحله مقدماتی از امروز، 22 آبان‌ماه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با هفته وحدت و در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، نخستین جشنواره مدارس قرآنی کشور وابسته به مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع)، با هدف شناسایی استعدادهای برجسته قرآنی و ایجاد انگیزه میان دانش‌آموزان و مربیان در سه مرحله مدرسه‌‌ای، ‌غیرحضوری(مجازی) و کشوری برگزار می‌شود.

این جشنواره به صورت سراسری میان مدارس دور اول و دوم ابتدایی و متوسط دوره اول و دوم جامعةالقرآن طی ۲۲ و 23 آبان‌ماه، برگزار می‌شود.

رشته‌های این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، حفظ سوره مبارکه حمد و اخلاص، پایه سوم ابتدایی حفظ سوره حمد و اخلاص به همراه صحیح‌خوانی سوره بینه و ویژه دانش‌آموزان دور دوم ابتدایی(پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) رشته‌های حفظ، ترتیل، ترجمه، مفاهیم و صحیح‌خوانی آیات ۵۹ تا ۶۶ سوره نمل است.

همچنین دانش‌آموزان در دور اول و متوسطه(پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) در رشته‌های حفظ، ترجمه، مفاهیم و صحیح‌خوانی سوره‌های طارق و اعلی با هم رقابت خواهند کرد.

منبع آزمون و ملاک صحیح‌خوانی برای دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، تلاوت سوره‌های حمد و اخلاص با صوت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌مهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه است که تلاوت‌ها براساس رسم‌الخط عثمان طه خواهد بود.

همچنین منبع آزمون متقاضیان پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی براساس گروه همخوانی و انیمیشن مرکز رسانه‌ مؤسسه جامعة‌القرآن تهیه شده است و منبع آموزش دانش‌آموزان دور اول و دوم متوسطه، سوره اعلی براساس تلاوت محمدحسین سعیدیان و سوره طارق براساس تلاوت حجت‌الاسلام سید‌محمدمهدی طباطبایی و ترجمه قرآن ابوالفضل بهرام‌پور و تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است.

یادآور می‌شود، جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) دارای ۳۸ مدرسه قرآنی است و داوری این جشنواره را داوران ممتاز و ملی عهده‌دار هستند. همچنین در مرحله مدرسه‌ای از هر رشته هفت نفر که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند، انتخاب می‌شوند تا در مرحله دوم که به صورت مجازی برگزار می‌شود، با هم رقابت کنند. سپس منتخبان آن به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha