واکنش حماس به شهادت فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین
کد خبر: 3856523
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

واکنش حماس به شهادت فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین

گروه بین‌الملل ـ جنبش جهاد اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکیدکرد: شهادت «بهاء ابوالعطا»(ابوسلیم)، یکی از فرماندهان شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین به همراه همسرش بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا؛ جنبش حماس در این بیانیه‌، شهادت فرمانده مجاهد «بهاء ابوالعطا»، از فرماندهان ارشد «سرایا القدس» (گردان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و همسرش در منطقه «الشجاعیه» غزه را تسلیت گفت.

منزل ابوسلیم، بامداد امروز، 21 مردادماه، توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت و در این حمله، فرمانده گردان‌های قدس و همسرش به شهادت رسیدند و دو فرزند وی نیز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

حماس در این بیانیه  با اشاره به این که رژیم صهیونیستی مسئول تمامی تبعات مرتبط با این جنایت خواهد بود، تاکید کرد: مسیر جهاد و مقاومت ادامه داشته و فزونی می‌گیرد و این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گفتنی است؛ سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز از شهادت یکی از فرماندهانش با نام بهاء ابوالعطا خبر داد. ارتش اسرائیل مسئولیت حمله به فرمانده جنبش جهاد اسلامی را برعهده گرفت.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات مشترک ارتش و امنیت عمومی اسرائیل، ساختمانی را که در آن یکی از فرماندهان جهاد اسلامی با نام بهاء ابوالعطا حضور داشته، هدف قرار داده است.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از این ترور، در میان نیروهایش حالت آماده‌باش کامل اعلام و تصریح کرد: پاسخ به این جنایت حد و مرز نخواهد داشت.

گردان‌های قدس در لحظات اولیه پس از این حمله تعدادای راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی سدیروت، اسدود، الخضیره شلیک کرد.
 
در پی ترور بهاء ابوالعطا و پاسخ راکتی اولیه مقاومت، آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیستی نزدیکی به غزه و تل‌آویو به صدا در آمد.
انتهای پیام
captcha