شیوه‌نامه نظارت بر مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تصویب شد
کد خبر: 3856576
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

شیوه‌نامه نظارت بر مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تصویب شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی نهمین نشست رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، شیوه‌نامه نظارت بر عملکرد مؤسسات به تصویب نهایی رسید.

نهمین نشست رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خسروی، عباس سلیمی، مهدی محمدی، محمدعلی خواجه‌پیری، اصغر امیرنیا و حمیدرضا شیخ‌ویسی در دفتر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون امور مؤسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره مصوبات این جلسه اظهار کرد: شیوه‌نامه نظارت بر عملکرد مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به تصویب رسید و تا پایان آبان‌ماه و پس از انجام ویرایش نهایی، به منظور اطلاع‌رسانی در پایگاه‌ اینترنتی معاونت بارگذاری و سپس به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی درباره این شیوه‌نامه اضافه کرد: این شیوه‌نامه در پنج ماده، دو تبصره و 42 بند به تصویب رسید. مفاد آن متشکل از اهداف، تعاریف، مراجع رسیدگی به تخلفات و یا شکایات، موارد تخلف اعم از تبلیغاتی، اداری، آموزشی و تخلفات مالی، مراحل رسیدگی به تخلفات و شکایات است.

معاون امور مؤسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به موافقت اعضا با تمدید فعالیت 28 مؤسسه اشاره کرد. این مؤسسات شامل صاحب‌الزمان(عج) مازندران، کوثر رحمت آفرین خراسان رضوی، رسول عصر ثقلین، علی‌بن‌موسی الرضا(ع) تهران، کلام وحی بندر گز، نجم‌الثاقب علوی خراسان جنوبی، رهروان بشارت خلیج فارس، پیام جاودانه خراسان رضوی، آیه‌های مصحف مبین خراسان رضوی، به سوی بهشت خراسان رضوی، حافظان وحی کاشان، صراط اردبیل، نسیم وحی خلخال، تسنیم وحی الوند، یاسین آل طه گلستان، زینت‌ا‌لمتقین نقده، طوبی محبت میاندوآب، ریحانة‌النبی(س) بوشهر، دارالقرآن الکریم نائین، شفق آبیدر، قمر بنی‌هاشم(ع) بیجار، جنت جلفا، انوارالزهرا(س) همدان، فرقان بویراحمد، شفیع محشر یزد، بیت‌النور بندرعباس، چشم سار نور بجستان، مجمع قاریان قرآن سیستان و بلوچستان هستند که پروانه فعالیت آنها تا پایان سال 99 تمدید شد.

وی ادامه داد: همچنین انحلال پروانه فعالیت دو مؤسسه طاها گناباد و حافظ نور کلاچای، پس از طی مراحل قانونی مورد موافقت اعضا قرار گرفت. این مؤسسات به دلایلی چون مشکلات مالی و عدم توانایی در اداره و یا جابه‌جایی اعضای هیئت مدیره و یا عدم فرصت کافی در اداره مؤسسه و بنا بر درخواست مؤسس و هیئت مدیره و پس از تأیید استان، درخواست انحلال خود را به هیئت رسیدگی ارسال کرده‌اند.

معاون امور مؤسسات قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین مصوب شد طلاب و و دانشجویان متقاضی تأسیس مؤسسه که در حال تحصیل هستند از ارائه کارت پایان خدمت، مستثنی شوند. (فقط آوردن معافیت تحصیلی برای این امر کفایت می‌کند.)

شیخ‌ویسی در پایان گفت: با توجه به اینکه نهمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به تصویب شیوه‌نامه نظارت پرداخته شد، جلسه فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شد که این جلسه شنبه، 25 آبان‌ماه، ساعت 7:30 با موضوع بررسی پرونده 20 متقاضی جدید تأسیس مؤسسه از بیش از 10 استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha