مشارکت زنان در جامعه؛ یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار
کد خبر: 3856680
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

مشارکت زنان در جامعه؛ یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت:مشارکت زنان در جامعه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است و فراهم کردن محیط‌های مناسب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجب می‌شود.

مشارکت زنان در جامعه؛ یکی از مولفه‌های توسعه پایدار

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، امروز، 21 آبان، در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی در حوزه سلامت زنان و خانواده شهرستان شوط با بیان اینکه حضور مثبت و فعال زنان به‌عنوان قشری اثرگذار، لازمه حرکت در مسیر پیشرفت به شمار می‌رود، اظهار کرد: مشارکت زنان در جامعه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است و فراهم کردن محیط‌های مناسب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجب می‌شود تا بانوان راغب شوند در توسعه پایدار جامعه مشارکت کرده و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های بارز و چشمگیر در دولت تدبیر و امید اهمیت افزایش مشارکت زنان در سطوح مختلف جامعه بوده است، افزود: با فرصت‌ها و فراهم‌سازی زیرساخت‌های حضور بانوان در جامعه توسط دولتمردان باید بانوان از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرده و جایگاه واقعی خود را در مشارکت‌های اجتماعی بیابند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه اگر در برخی از موضوعات نتوانسته‌ایم ایده‌ها را به عمل تبدیل کنیم این مقصر، خودمان بوده‌ایم، تاکید کرد: بانوان درموضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره نظرات، پیشنهادها و ایده‌های خود را بدون تعارف بیان کنند و در عرصه‌های مختلف و موضوعاتی که جامعیت دارند همه مشارکت فعالی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نشاط اجتماعی موتور محرکه جامعه است، گفت: بسط و گسترش روحيه نشاط، اميدواری، اعتماد و هنجارهای اجتماعی از اولويت هايی است كه بايد حائز اهميت قرار گيرد.

خدایاری بیان کرد: بانوان در هر جایگاهی که قرار دارند باید با اعتماد به نفس در همه حوزه‌ها نقش آفرینی کنند، چرا که نبود اعتماد به نفس باعث صلب روحیه مشارکتی آنان می‌شود  و نمی‌توانند برای رفع مشکلات جامعه بخصوص در حوزه بانوان تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha