برگزاری انتخابات سالم از مهم‌ترین برنامه‌هاست
کد خبر: 3856682
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
استاندار خراسان‌جنوبی:

برگزاری انتخابات سالم از مهم‌ترین برنامه‌هاست

گروه سیاست و اقتصاد ـ معتمدیان با بیان اینکه به عنوان مجری انتخابات بر فرآیند آن نظارت داریم تا انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم و براساس سیاست‌های نظام برگزار شود، گفت: برگزاری انتخابات سالم مهم‌ترین برنامه خواهد بود.

برگزاری انتخابات سالم از مهم‌ترین برنامه‌هاستبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز 21 آبان، در شورای اداری استان، اظهار کرد: خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی‌ها مشکلات فراوان و عقب‌ماندگی‌هایی دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌های متعددی در حوزه عمران و زیرساخت‌ها برای توسعه هم جانبه استان در حال اجرا است تا بتوانیم عقب افتادگی‌های استان را جبران کنیم و در این راستا نیازمند توجه هستیم تا شاهد توسعه استان باشیم.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان، افزود: یکی از ویژگی‌های استان تعامل بین بخش‌های مختلف است و امیدواریم با تعامل بین بخش‌های حاکمیتی و حمایت دستگاه قضا شاهد جهشی در برنامههای توسعه استان باشیم.
معتمدیان با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها امنیت است، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه امنیت است و خراسان جنوبی علی‌رغم مرز مشترک با کشور افغانستان با تعامل و همکاری و حضور مقتدرانه نیروی انتظامی و نیروهای مسلح و نیروهای ارتش و با حمایتی که دستگاه قضایی از نیروهای مسلح دارد، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم.
وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران، افزود: در بخش معادن یکی از قطب‌های معدن کشور بوده و در این استان بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود داشتن ظرفیتی از معادن به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در فرآوری مواد معدنی دچار مشکل شده‌ایم.
معتمدیان با بیان اینکه فضا را برای ورود بخش خصوصی فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: خراسان جنوبی محصولات استراتژیک مهمی دارد که علی رعم وجود بسترها به دلیل عدم وجود صنایع بسته‌بندی و فرآوری، عواید زیادی عاید کشاورزان نمی‌شود.
وی با تاکید بر افزایش درآمد کشاورزان و باغداران، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها به صورت بالقوه در استان وجود دارد که نیازمند توجه است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۱۵۰۰ اثر ملی شناسایی شده و چهار اثر جهانی ثبت شده در یونسکو دارد، افزود: باید توانمندسازی روستاها را در دستور کار قرار دهیم.
معتمدیان با بیان اینکه بحث جاده‌ها که یکی از مطالبات مهم در استان بود که تخصیص‌های اعتباری گرفته شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن آغاز شده است.
وی با اشاره به ایجاد هزار هکتار گلخانه تا پایان دولت، افزود: با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان دولت تمام مجتمع‌های آبرسانی استان به پایان خواهد رسید.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌ها برای تبدیل استان به هاب منطقه‌ای شتر، تصریح کرد: در بخش صادرات از ظرفیت مرز استفاده کرده‌ایم.
معتمدیان ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها نگهداشت جمعیت در مرزها بود که در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت از این مناطق بودیم که با رسیدگی به این افراد و مناطق، شاهد افزایش صادرات بودیم.
وی با بیان اینکه بالاترین پرداخت یارانه در کشور به مرزنشینان در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: اکنون 10 هرار واحد مسکونی در دست احداث است.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری، افزود: به عنوان مجری انتخابات بر فرآیند آن نظارت داریم تا انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم و براساس سیاست‌های نظام برگزار شود.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ایجاد امنیت لازم برای برگزاری انتخابات از سیاست‌ها و وظایف ما است که در این راستا تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha