مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اضافه شدن ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3856730
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اضافه شدن ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران» عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 21 آبان‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز صرفاً سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «عیادت چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از آیت‌الله حسینی بوشهری» آمده است: تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از آیت‌الله حسینی بوشهری، مجتهد، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه موقت قم در یکی از بیمارستا‌ن‌های تهران عیادت کردند. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری که به دلیل عوارض قلبی، ابتدا در یکی از بیمارستان‌های قم بستری و سپس برای ادامه معالجات پزشکی به تهران منتقل شد، این روزها دوره درمان پس از عمل جراحی را می‌گذراند. رئیس و سخنگوی قوه قضائیه، رئیس دفتر و یکی از فرزندان مقام معظم رهبری، ائمه جمعه تهران، قم، تبریز و ... رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون اول رئیس جمهور، وزرا، مدیران ارشد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، روحانیون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان، قضات و مدرسین حوزه‌های علمیه کشور، طی روزهای گذشته با حضور در بیمارستانی در تهران به عیادت از این عضو مجلس خبرگان رهبری پرداختند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تغییر رویکرد رادیو قرآن مطابق ذائقه مخاطب/ تولید ۲۰۰۰ میان‌برنامه کوتاه و جذاب» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۸ قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز 9 خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «تمدید مهلت ارسال اثر به سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت» می‌خوانیم: طبق اعلام جامعه ایمانی مشعر، مهلت ارسال اثر به هشتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که به همت این جامعه در حال برگزاری است، تا یکم آذرماه تمدید شد. در اطلاعیه جامعه ایمانی مشعر در این زمینه آمده است که با توجه به حضور گسترده هیأت‌های سراسر کشور در امر خدمت‌رسانی و کمک به مردم در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده و از آنجا که در سوگواره هشتم بخشی ویژه در رابطه با خدمات اجتماعی هیأت ایجاد شده است، از عموم عکاسان حاضر در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده دعوت می‌شود تا آثار خود را برای شرکت در هشتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت ارسال کنند. بخش خدمات اجتماعی ویژه هیأت شامل 2 زیربخش تک‌عکس و مجموعه عکس است که به نفر اول بخش تک‌عکس 2 میلیون و به نفر برتر بخش مجموعه عکس، 3 میلیون تومان هدیه می‌شود.

هشت خبر دیگر این صفحه در روز جاری «هدفی والا در پسِ پرده پیمان پیامبر با مردم قریش»، «نظر رهبر انقلاب درباره مسئله‌ چندهمسری+فیلم»، «دیپلماسی صلح عادلانه؛ حکمرانی متعالی در گام دوم انقلاب»، «ملاحظاتی در مورد شعر افسانه نیما»، «اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان وقف برای آزادی زندانیان در میلاد رسول رحمت»، «وحدت بر مبنای "دوقطبی حقیقی عالم" شکل می‌گیرد»، «حفظ قرآن با هیچ ثروتی در دنیا قابل مقایسه نیست» و «چکار کنیم خدا ما را دوست داشته باشد؟» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تا ساعت 15:30 هیچ خبری منتشر نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «راه حلی برای رسیدن به وحدت میان مذاهب اسلامی/ وحدت به چند شکل قابل تصور است؟» و «برترین افراد از نظر پیامبر (ص) چه کسانی هستند؟» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز سه خبر با عناوین «هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار در بیجار برگزار شد»، «میر‌فتاح از تاثیرپذیری زبان فارسی از قرآن می‌گوید» و «شب شیخ صدوق و رونمایی از کتاب عیون اخبار الرضا(ع)» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین خبرگزاری میزان نیز تا این ساعت هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز صرفاً یک خبر با عنوان «اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران» منتشر کرده که در این خبر می‌خوانیم: مهمترین مصوبه جلسه این هفته شورای معین ستاد هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، اضافه شدن رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بود که مورد تصویب جمع حاضر قرار گرفت.

جلسه شورای معین ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور آقایان کریم دولتی، سرپرست کمیته نظارت و ارزیابی، سیدمحسن موسوی بلده عضو ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور، حسین اسدی، مسئول کمیته بین‌الملل، داوود تک‌فلاح، مسئول طرح و برنامه، سیدعلی محمد سرابی، مسئول کمیته علمی و فنی، محمدمهدی عزیززاده، نماینده کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و محمدرضا پورمعین، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات کشور برگزار شد.

روزنامه کیهان

صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «آثار اطاعت و مخالفت با سنت‌های پیامبر اکرم(ص)» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: سنت و راه و روش پیامبر(ص) در حوزه‌های سه‌گانه اعتقادی، اخلاقی و احکام عملی، به عنوان سنت‌های الهی مطرح است که مومنان و مسلمانان می‌بایست نسبت به آنها آشنایی یافته و از آنها پیروی کنند. سنّت و سنّت محمّد (صلى الله علیه وآله) در اصطلاح اصول فقه اسلامی، شامل روش‌های آن حضرت است که در قالب قول و گفتار یا فعل و عمل یا تقریر و تایید رفتار دیگران، خواه به نحو اصالت باشد یا نیابت، انجام گرفته و در منابع معتبر روایی و حدیثی ضبط شده و از سوی فقیهان بر اساس موازین رجالی و اصولی مورد تایید قرار گرفته است. از نظر آموزه‌های قرآن، همان طوری که اطاعت از آموزه‌های الهی لازم و ضروری است، اطاعت از سنت‌های قطعی پیامبر(ص) نیز ضروری است(آل عمران، آیه 31؛ حشر، آیه 7)؛ چرا که این اطاعت از سنت‌های نبوی به معنای اطاعت از خدا (آل عمران، آیات 32 و 132؛ نساء، آیات 13 و 14 و 59 و 61 و 64؛ مجادله، آیه 13)، نشانه ایمان به خدا(نساء، آیه 59؛ انفال، آیات 1 و 20 و 24 و 46؛ توبه، آیه 71) و نشانه‌ای از رشد و تعالی انسان (حجرات، آیه 1) است.
بر اساس همین آیات و مانند آنها است که مفسران شیعی و سنی اطاعت از رسول‌الله(ص) را عين اطاعت از خداوند دانسته‌اند؛ چون پيامبر آنچه را خداوند درباره سعادت دنيا و آخرت انسان به او وحى كرده، به ما امر مى كند و همچنین در این آیات رسول خدا(ص) به صورت مطلق، حجّت خدا قلمداد شده و اين معنا مستلزم حجّيّت هرگونه فعل، قول و تقرير آن حضرت و لزوم پيروى از او است. از همین رو، اطاعت از سنت‌های پیامبر(ص) به معنای اطاعت از رسول‌الله و اطاعت از خدا قلمداد می‌شود.

انتهای پیام
captcha