شهیدان را می‌توان مفسران آیات الهی دانست/ امنیتی که سردار شوشتری به وجود آورد
کد خبر: 3856732
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

شهیدان را می‌توان مفسران آیات الهی دانست/ امنیتی که سردار شوشتری به وجود آورد

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: شهیدان را می‌توان مفسران آیات الهی و به ویژه آیات جهادی قرآن کریم دانست، زیرا آن‌ها توانسته‌اند این آیات الهی را با مجاهدت خود تفسیر نمایند.

شهیدان را می‌توان مفسران آیات الهی دانست/امنیتی که در منطقه سیستمان و بلوچستان به واسطه سردار شوشتری به وجود آمدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجیدرضا حسن‌زاده، جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، امروز 21 آبان ماه در نشست خبری یادواره شهدای وحدت با اصحاب رسانه که در محل در قرارگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: با این وجود اگر این ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها را در جامعه به ویژه برای نسل جوان که به نوعی امیدان این جامعه هستند گسترش دهیم، می‌توان اثرات مفید و تاثیرگذاری را بر جامعه شاهد بود که در این راستا نیز مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی داشته‌اند و در صورت توجه به این امور می‌توان تاکیدات ایشان را عملی کرد.

حسن‌زاده عنوان کرد: با توجه به اهداف بلندی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است و گذراندن چله دوم انقلاب باید گفت که این چله دوم با حضور ارزشمند جوانان فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند راهگشا باشد و به نوعی عملی شود.

وی تاکید کرد: از این رو اگر ما قدر این دستاوردها را بدانیم می‌توان به نوعی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را در پرتو حضور این دستاوردها در دنیا شاهد باشیم و این روزهای ارزشمندی که در پیش روی ما قرار دارد، برای تاریخ بشریت هدیه الهی است، در قرآن هم از این امر به عنوان رحمت‌للعالمین یاد شده و این رحمت به نوعی هم تزکیه، تعلیم و هدایت انسان‌ها در همه جنبه‌های زندگی جزو رحمات الهی است که بتوانیم از آن به شایستگی بهره گیریم.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: همواره توجهات دین مبین اسلام و چنگ زدن به حبل الهی به صورت جمعی تأثیرات خوبی برای جامعه به همراه دارد که تاکنون شاهد تحقق این امر بوده‌ایم، چرا که ما این وحدت و حضور مردمی را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم و در این دوران ثمره ارزشمند و حلاوت‌بخش این انسجام مشاهده شد و ما نیز آن را درک کردیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: همواره باید گفت که به کمک نیروهای مردمی بود که عملیات‌های مختلفی به وقوع پیوست و دنیا را متوجه خود ساخت و توانست با هدفی که پیش رو داشت تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی تصریح کرد: در جنبه‌های اقتصادی باید از روحیه جهادی، وحدت و یکپارچگی بهره گرفت تا در این صورت شاهد شرایط بهتری، البته با مدیریت جهادی، ایمانی و اعتقادی در عرصه‌های اقتصادی فراهم شود و از طرفی نیز به موفقیت‌هایی دست یافت.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: بنابراین نگاه ما باید نگاهی به درون و در رکاب خداوند باشد و البته با کشورهایی که همیشه با ما دشمنی داشته‌اند نیز باید رابطه داشته باشیم، اما نگاهمان نباید به داشته‌های آن‌ها باشد بلکه باید نگاهمان به داشته‌های خودمان باشد زیرا ما از توانمندی‌های بسیاری در تمامی عرصه‌های مختلف برخوردار هستیم که تمامی این مباحث در سایه ایمان به وجود آمده‌اند.

برگزاری یادواره شهدای وحدت

با توجه به اینکه یادواره شهدای وحدت به مناسبت شهادت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده هر ساله برگزار می‌شود و امسال نیز برای دهمین سال است که این یادواره برگزار می‌شود. با وجود اینکه سالگرد این یادواره در روز 27 مهرماه است و امسال به دلیل مصادف شدن با ایام اربعین حسینی، بنا شد که یادواره شهدای وحدت در هفته وحدت با شعار وحدت، خدمت و امنیت برگزار شود.

وی افزود: این یادواره بنا شد که در روز پنجشنبه 23 آبان ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، امت حزب‌الله مشهد، مسئولان لشکری و کشوری و میهمانانی از سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و بعدازعصر این روز نیز مراسم عطرافشانی مزار شهیدان در بهشت رضا(ع) را خواهیم داشت.

اقدامات موثر سردار شوشتری

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری مراسم شهدای وحدت هستیم، اظهار کرد: شهیدانی چون شوشتری و محمدزاده اقدامات بی‌بدیلی رقم زدند که امنیت را ماندگار کردند، همچنین شهدای زیادی هستند که در حوزه مباحث مختلف فعالیت داشتند و ما در صورت بهره بردن از گذشته آن‌ها می‌توانیم آینده بهتری را برای جامعه خود رقم بزنیم.

حسن زاده تصریح کرد: ایشان دستاوردهای ارزشمندی را در منطقه شمال غرب به وجود آورد، پیش از دفاع‌مقدس، اسرائیل، آمریکا و نظایر این کشورها قصد اشغال زمین‌های ما بودند که حضور مردمی مانع از عملی شدن نقشه‌های آن‌ها شد، شهید شوشتری پیش از آغاز فعالیت خود در شمال شرق در ارتباط با امنیت مردم برنامه‌هایی داشت.

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های تروریستی فراوانی در آن مناطق فعال بودند و قصد از بین بردن امنیت آن منطقه را داشتند، اما شهید شوشتری با اقدامات متعددی که در آن منطقه انجام داد از نفوذ دشمنان جلوگیری کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: با توجه به اقدامات موثر شهید شوشتری نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فقر معیشتی و اقتصادی مردم آن منطقه، دشمنان را به اهداف خود نزدیک می‌کرد اما سردار شوشتری و سایر خاک‌خوردگان کشورمان، با شکل‌گیری قرارگاه قدس و همچنین شکل‌گیری پایگاه‌های مردمی نیز امنیت خوبی را به وجود آوردند. از این رو می‌توان گفت که سردار شوشتری زمان زیادی را صرف ایجاد امنیت در آن منطقه کردند.

حسن‌زاده افزود: با توجه به اینکه سردار شوشتری در منطقه سیستان و بلوچستان نیز فعالیت داشت و با توجه به اینکه مردم این منطقه از کشورمان، مردمانی میهن‌مدار هستند و مردم خود را دوست دارند، آن‌ها وحدت را پذیرفته بودند اما از طرفی نیازمند نگاه ویژه‌ای بودند، دست به اقداماتی زدند که توجه مسئولین به این شهر را جلب کرد و منجر به این شدند که نمایندگان مجلس و سایر مسئولین کشوری به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشند که این توجه در نهایت منجر به این امر شد که امنیت خوبی در این منطقه ایجاد و ماندگار شود و انسجام خوبی نیز در این منطقه به وجود آمد.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومین در وجود سردار شوشتری شکل گرفته بود و در صدد این امر بود که اهداف دشمنان و معاندین را در نطفه خفه کنند و بستری در جهت رسیدن به اهداف خود شکل داد، این هدف خالصانه بر دل تمامی ساکنان این منطقه نشست و هنگامیکه مردم و مسئولین پای کار آمدند بر این باور بودند که هدف سردار شوشتری خدمت‌رسانی است و به این منطقه نیامده که بخواهد در مقام ریاست بنشیند، این خدمت‌رسانی موثر بود، زیرا توانسته بود امنیتی را ایجاد کند که ماندگار شود. از این رو در این منطقه شرایط خوبی به وجود آمد که تمامی آن را مدیون سردار شوشتری و شهدای دیگری هستیم.

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) خاطرنشان کرد: ایشان اقدامات موثری را انجام دادند که این مسیر ایشان همچنان ادامه دارد، نتایج ارزشمندی هم به دنبال داشت و منجر به این امر شد که به مردم بها داده شود و مردم، عشایر و طوایف این منطقه نیز اقدامات ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

حسن زاده تصریح کرد: این نیروها اقدامات اثرگذاری انجام دادند، به عنوان مثال نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث زیرساخت‌های جاده‌ای برنامه‌هایی داشته که با تحقق آن‌ها شرایط خوبی فراهم شده است،.

وی با تاکید بر اینکه در حادثه اخیری که منجر به شهادت سردار شوشتری و محمدزاده شد از میان 38 شهید، 15 شهید اهل تسنن بودند، افزود: یادواره شهدای وحدت بنا است که در منطقه زاهدان در سیستان و بلوچستان و مشهد در خراسان رضوی برگزار شود و این برنامه نیز با عنوان دهمین یادواره شهدای وحدت شکل می‌گیرد و امسال به دلیل مصادف شدن با ایام اربعین بنا شد که این یادواره در هفته وحدت برگزار شود.

انتهای پیام
captcha