بیانیه گام دوم انقلاب، منشور تمدنی است
کد خبر: 3856745
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
استوار میمندی:

بیانیه گام دوم انقلاب، منشور تمدنی است

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس، بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را یك منشور تمدنی توصیف كرد و گفت: می‌توان این بیانیه را به عنوان نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه شهرستان لارستان استان فارس امروز، 21 آبان‌ماه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه این استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در این مراسم با بیان اینكه می‌توانیم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه عطف در تاریخ انقلاب معرفی کنیم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه ساده نیست، بلکه منشور تمدنی است.
وی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سند چشم‌انداز حرکت ملت به ویژه جوانان در ۴۰ سال دوم انقلاب است، اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را می‌توانیم به سه بخش تقسیم کنیم، بخش نخست آن نگاه به مسیر ۴۰ ساله‌ای بود که در این مدت از ۵۷ تا ۹۷ پیموده‌ایم، ۴۰ سالی که سر شار از حوادث تلخ و شیرین برای ملت بود، البته هجمه‌های بسیاری نیز از سوی دشمن صورت گرفت.
استوار میمندی، نگاه منصفانه در بخش نخست بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و گفت: همان‌طور که موفقیت‌های کشور در طول ۴۰ سال به قلم رهبر معظم انقلاب در آمده، نقاط آسیب نیز مورد اشاره قرار گرفته است.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأكید بر اهمیت توجه به حقیقت در فتنه‌ها گفت: اگر نگاه منصفانه وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم در فتنه‌ها به حقیقت برسیم.
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی، امروز کشور رو به جلو و در مسیر پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: امروز کشور ما به قطب پزشکی غرب آسیا تبدیل شده است.
مدیر حوزه علمیه استان فارس نگاه به ظرفیت‌های بالقوه کشور را دومین بخش بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: ایران به لحاظ ذخائر زیرزمینی و نیروی انسانی کشور ثروتمندی است.
استوار میمندی بیان کرد: مسئولان و جوانان باید ظرفیت‌های بالقوه کشور را به شکوفایی برسانند؛ توجه به این ظرفیت‌ها امید را به جامعه جوان القا می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: در دوران نهضت انقلاب اسلامی مردم شیعه و سنی به میدان آمدند تا با ندای حقانیت اسلام، نظامی را که طاغوت بود، سرنگون کرده و حاکمیت اسلام را محقق کنند. مرحله نخست با مجاهدت‌ها انجام شد، مرحله دوم تاسیس نظام اسلامی بود، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، اما انقلاب بدون نظام به سرنوشت مصر، تونس و لیبی دچار خواهد شد.
استوار میمندی با بیان اینكه مرحله سوم، مرحله تشکیل دولت اسلامی است، ادامه داد: دولت اسلامی به معنای این است که منظومه‌های مدیریت جامعه اسلامی هم از متن دین مطابق با توحید و معنویت استخراج شود؛ در دولت اسلامی باید متکفلان و متصدیان مسلمان باشند که الحمدلله است، اما این تنها کافی نیست، منظومه‌های اداری جامعه دینی شامل منظومه اقتصاد، بانک، نیروهای مسلح و منظومه‌های آموزشی و فرهنگی باید از متن دین استخراج شود.
مدیر حوزه علمیه استان فارس به مرحله چهارم اشاره کرد و گفت: جامعه‌سازی اسلامی چهارمین مرحله است و اگر دولت اسلامی شد جامعه نیز به طبع آن اسلامی خواهد شد، همچنین تمدن اسلامی نیز پنجمین مرحله است.
وی اظهار كرد: انقلاب هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده، اما راه آن نیز عقب‌گرد نیست، راه آن با اصلاح نقاط آسیب و مشکلات و با محوریت ولایت حرکت کردن است.
استوار میمندی، توصیه‌های هفت‌گانه را سومین مرحله از بیانیه گام دوم انقلاب خواند و یادآور شد: این توصیه‌ها نیاز به مطالعه و عمل دارد، از این‌رو نباید بیانیه گام دوم انقلاب را دست کم گرفت، لذا طلاب و روحانیون بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند، به دلیل اینکه نیاز به گفتمان‌سازی دارد.

انتهای پیام
captcha