وجود 120 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 3856758
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

وجود 120 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلی

گروه فرهنگی- رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ در حال حاضر کتابخانه مرکزی دانشگاه با داشتن افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتب فارسی و لاتین چاپی، یکی از بزرگترین، مجهزترین و غنی‌ترین مراکز علمی شمالغرب کشور به شمار می‌آید.

وجود 120 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حبیب شهبازی شیران، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی، عصر امروز، 21 آبان‌ماه در همایش آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع علمی الکترونیکیدر دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه مرکزی دانشگاه با داشتن افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتب فارسی و لاتین چاپی، ۱۰ هزار جلد کتب مرجع، ۴۸۰ عنوان نشریه چاپی و لاتین و بالغ بر ۸ هزار طرح تحقیقاتی و پژوهشی، پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری یکی از بزرگترین، مجهزترین و غنی‌ترین مراکز علمی شمالغرب کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: بخش تأمین منابع الکترونیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی یکی از مجهزترین مراکز اطلاع رسانی دانشگاهی در سطح کشور است که امکان استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی پیوسته(online) داخلی و خارجی، دسترسی آزاد به پایان نامه‌های خارجی، دسترسی آزاد به کتب لاتین، دسترسی آزاد به منابع مرجع و امکان مطالعۀ پایان نامه‌های الکترونیکی دانشجویان دانشگاه را فراهم می‌کند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: با توجه به نیاز اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه امکان دسترسی به پایگاه‌های فارسی و لاتین مزبور را برای کاربران فراهم کرده است.

شهبازی شیران گفت: دسترسی به مقالات خارجی بیش از ۳۵۰ پایگاه علمی به صورت آفلاین و آنلاین، سرویس هوشمند رایانش ابری کتابخانه دیجیتال گیگالیب با هدف سفارشی سازی و مستقل سازی امکانات منحصر به فرد دانلود آنلاین و آنی متن کامل مقالات، کتب و پایان نامه‌های دنیا از بیش از ۲۱۰ ناشر معتبر بین‌المللی، نرم افزار هوشمند گرامری و پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی SciFinder در دانشگاه محقق اردبیلی نیز برقرار شده، و دسترسی به کتب دیجیتال لاتین از طریق پایگاه‌های خریداری شده نیز به بیش از ۶۰۰ هزار عنوان ارتقا و افزایش یافته است.

ابوالفضل بضاعت پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز تصریح کرد: غنای پایگاه‌های الکترونیکی این دانشگاه بالا است و سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه، سایت کاملی بوده و تقریبا پاسخگوی نیاز‌های دانشجویان و اعضای هیات علمی است.

 وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه نیاز‌های اساتید و دانشجویان را رصد می‌کنند، اظهار کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده، نسبت به تامین این نیاز‌ها اقدام می‌شود که حرکت قابل تقدیری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: رتبه و کیفیت دانشگاه با انجام پژوهش‌های باکیفیت انجام می‌شود و انجام پژوهشی‌های باکیفیت هم نیازمند تامین زیرساخت‌ها است که این زیرساخت‌ها را فراهم کرده ایم.

انتهای پیام
captcha