همایش منطقه‌ای «شعر انتظار» در بیجار به کار خود پایان داد
کد خبر: 3856812
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

همایش منطقه‌ای «شعر انتظار» در بیجار به کار خود پایان داد

گروه فرهنگی ــ هشتمین همایش منطقه‌ای «شعر انتظار» با معرفی نفرات برتر شامگاه گذشته، ۲۱ آبان ماه در فرهنگسرای امیرنظام گروسی بیجار به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی، امام‌ جمعه شهرستان بیجار، در هشتمین همایش منطقه‌ای «شعر انتظار» که شب گذشته، 21 آبان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وحدت، انسجام و همدلی شیعه و سنی و مذاهب اسلامی حول محور قرآن کریم، رمز پیروزی مسلمین جهان است.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی را فرصتی برای انس و الفت بیش‌ازپیش میان اهل تشیع و اهل سنت دانست و افزود: تمام ادیان آسمانی به وجود و ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد دارند.

امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به احادیثی از حضرت محمد در کتب اهل سنت بیان کرد: دریکی از این احادیث که در کتب اهل سنت آمده است نبی‌اکرم(ص) می‌فرمایند: «حضرت مهدی از فرزندان من است و اگر از عمر این دنیا باقی نماند مگر یک روز خداوند سبحان آن روز را طولانی خواهد کرد که مردی از خاندان من خواهد آمد و دنیا را مملو از عدل و داد خواهد کرد».

عباس محمدمرادیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار نیز در ادامه با بیان اینکه فراخوان این همایش در دو بخش شعر کوردی و فارسی اعلام شد، اظهار کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار ۱۵۰ اثر ادبی از ۵۰ شاعر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی با بیان اینکه آثار رسیده از استان‌های زنجان، قزوین، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، قم و کردستان به دبیرخانه این همایش ارسال شد، افزود: این آثار در قالب‌های شعر، غزل، نثر و قصیده بود که درنهایت حدود ۱۵ اثر برای ارائه در همایش انتخاب شد.

محمدمرادیان، به داوری آثار رسیده نیز اشاره کرد و افزود: کار داوری آثار این همایش منطقه‌ای با سرپرستی احمد علوی، از شاعران بین‌المللی استان قم انجام می‌شود.

وی تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان را ازجمله اهداف این همایش منطقه‌ای برشمرد و اعلام کرد: همایش‌های ادبی با موضوع آیینی، زمینه فراهم شدن فضای معنویی و عرفانی بین شاعران جوان و علاقه‌مندان به اشعار مذهبی را فراهم می‌کند.

در ادامه این مراسم، امیر رسولی از زنجان، ناصر دوستی از زنجان، طیبه بهبودی از قزوین، مریم مسرور از کنگاور، محسن کلهر از همدان، حسن کرمی از همدان، طاهره تختی از بیجار و اکرم بهرام چی از بیجار در بخش شعر فارسی و علی‌اصغر فریدونی، محمدرحیمی رضوان و ابوالقاسم معمار از بیجار در بخش شعر کُردی برگزیده شدند.

یادآوری می‌شود که شاعران برگزیده هشتمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار اشعار خود را با موضوع انتظار برای حاضران در مراسم خوانش کردند.

انتهای پیام
captcha