جهاددانشگاهی ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات کشور دارد
کد خبر: 3856870
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
فرماندار قم:

جهاددانشگاهی ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات کشور دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرماندار قم با بیان اینکه توانمندی‌های بالای جهاددانشگاهی در جهت رشد و تعالی و رفع مشکلات امیدوارکننده است، گفت: این نهاد انقلابی عاشق تلاش است و در عرصه‌های خدماتی وارد میدان شده است. 

جهاددانشگاهی ظرفیت بالایی برای رفع مشکلات کشور داردبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی حیدری، فرماندار قم، امروز، 22 آبان در دیدار با رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی قم گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که در انقلاب اسلامی با اهداف متعالی شکل گرفته و حرکت‌های بزرگی را به ثمر نشانده است.

فرماندار قم افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی در کنار دانشگاه در تلاش است تا تحصیلات دانشگاهی را در جهت اشتغال و پیشرفت متحول کند، سستی را از بین ببرد و باعث امید دانشجویان شود.

وی اظهار کرد: توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در جهت رشد و تعالی جامعه و به ویژه در میان نسل جوان و فرهیخته، امیدوار کننده است.

حیدری بیان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همواره موجب تحول می‌شود و در این میان هر تحول و تغییری با مقاومتی همراه است.

وی گفت: وقتی بخواهیم یک روند رخوت بار، راکد و بی فایده را تغییر دهیم با هزاران معضل مواجه می‌شویم، کسانی که عاشق تحول و تغییر هستند، خودشان باید راه را پیدا کنند وگرنه موانع اجازه رشد به آن‌ها نمی‌دهد.

فرماندار قم بیان کرد: جهان رو به تغییر و توسعه است، اگر غفلت کنیم از این نیز عقب‌تر خواهیم بود، باید راه‌های نفوذ به این بافت سرسخت در مسیر تحول را پیدا کنیم.

حیدری تصریح کرد: برای نمونه در حوزه درمان، باید بدانیم با چه روش‌هایی باید در مسیر حرکت کنیم تا باعث درآمد استان و افزایش آرامش بیماران و رونق گردشگری سلامت شویم.

وی بیان کرد: باید جهاد دانشگاهی را در فعالیت‌ها تثبیت کنیم، این نهاد انقلابی عاشق تلاش است، بعضی از فعالیت‌ها هزینه دارد و اگر چه عده‌ای به صورت جهادی و با اخلاص تلاش می‌کنند اما باید هزینه‌هایشان را پرداخت کرد.

حیدری عنوان کرد: استانداری ارتباط با دانشگاه‌ها را آغاز کرده است در این خصوص جهاد دانشگاهی ظرفیتی مهم در رفع نیازهای استان است.

وی تصریح کرد: این نهاد باید برای بوم‌گردی و گردشگری سلامت به سرمایه گذاری بپردازد و پکیج را ارائه دهد تا به سمت برنامه ریزی و سیاست گذاری برویم و نتایج را به صورت علمی و کاربردی در اختیار جامعه قرار دهیم؛ در این راه نیاز به امکاناتی است، حوزه علمیه ظرفیت مهمی برای پیشبرد اهداف جهاد دانشگاهی است و باید از آن استفاده شود.

وی گفت: میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی به معنای آن است که با ایجاد دولت الکترونیک، دیگر مراجعه کننده‌ای حضوری نداشته باشیم، در این باره جهاد می‌تواند سیستم اداری را متحول و سامانه‌ای برای هوشمند سازی و خدمات الکترونیک طراحی کند و در این باره ایده‌های خود را ارائه کند.

حیدری با ابراز خرسندی از تلاش جهاد دانشگاهی در اشتغال خانگی افزود: در اشتغال خانگی باید ارتباط با شهرداری، امور عشایری، امور دهیاری، فرمانداری و بخشداری ایجاد شود، با اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه‌های خدماتی وارد میدان است، اما از ارزش این اقدامات غافل هستیم.

انتهای پیام
captcha