مفتی تونس: علما نقش سازنده‌ای در وحدت اسلامی دارند
کد خبر: 3856892
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

مفتی تونس: علما نقش سازنده‌ای در وحدت اسلامی دارند

گروه بین‌الملل ــ شیخ عثمان بطیخ با تأکید بر ارائه تصویری روشن و حقیقی از اسلام به نسل جوان توسط علما گفت: تشتت در جامعه مسلمین در عصر کنونی گناهی نابخشودنی بوده و نقش علما و اندیشمندان در این راستا بسیار مهم و سازنده خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، حسن جاوید، کاردار و میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس دیروز، 21 آبان‌ماه با شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

جاوید در سخنانی، نقش علما را در هدایت و انسجام امت اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: علمای اسلام با تأسی به پیامبر اعظم(ص) و اجرای دستورات و احکام دین مبین اسلام، نقشی مهم و ارزنده در شکل‌‎دهی جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های نبی مکرم اسلام داشته و با هدایت و رهبری مردم همچون چراغ هدایتی در مسیر سعادت آنان می‌درخشند.

کاردار سفارت کشورمان با اشاره به تلاش‌های ایران در راستای تقریب مذاهب اسلامی و تحقق امت واحده، نقش علما و اندیشمندان جامعه اسلامی در زدودن افکار تفرقه انگیز و نیز روشنگری جامعه اسلامی نسبت به آراء و تفکرات تفرقه انگیز را مثمرثمر دانست.

وی وحدت امت اسلام را درمان حقیقی و ضروری مشکلات عصر حاضر برشمرد و با اشاره به موضوع فلسطین، اسرائیل را عامل همه درگیری‌ها و مشکلات در منطقه دانست.

شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم تونس تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق وحدت مسلمین را ستودنی دانست و تأکید کرد: تشتت در جامعه مسلمین در عصر کنونی گناهی نابخشودنی بوده و نقش علما و اندیشمندان در این راستا بسیار مهم و سازنده خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت آزادی در انتخاب عقیده و ارائه تصویری روشن و حقیقی از اسلام به نسل جوان و مشتاقان هدایت، توجه به نیازهای جوانان و رفع شبهات آنان از سوی علما را مورد تأکید قرار داد.

مفتی اعظم تونس در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنون ام الفساد منطقه نام برد و بیان کرد: حمایت از ملت فلسطین در پاسداری از حقوق تضییع شده خود، وظیفه اصلی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با تعدی به حقوق ملت فلسطین و اشغال اراضی قدس شریف، روز به روز در حال اضمحلال بوده و امید آن می‌رود به زودی شاهد آزادی قدس و پیروزی ملت فلسطین باشیم.

در ادامه این دیدار، فراهانی، رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی در امور مختلف علمی و دانشگاهی، مذهبی و دینی، فرهنگی و هنری، به حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن تونس اشاره کرد و گزارشی از دستاوردهای کشورمان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت قراء، حفاظ و مفسران قرآن کریم ارائه داد.

انتهای پیام
captcha